|
13 végzetes hiba,
...hogy Önt ugyanezek ne foszthassák meg a jogos eredményeitől!
Az online vállalkozás leginkább végzetes hibái:
1. Nem hinni egy létező lehetőségben.
A legtöbb online sikersztori már a bölcsőben életét veszti, csak azért
mert a vállalkozó nem hisz benne igazán. A hitetlenség mögött legtöbbször
egyszerű információhiány rejtőzik, hogy nem tudja hogyan működhetne.
Ennek az orvoslásához "csak" olvasni kell egy kicsit.
2. Túl sokáig készülni.
A "Tökéletes vállalkozás" szindróma egy olyan csapda amibe én
is beleléptem. Hosszú hosszú hónapokig, sőt évekig készülni a nagy indulásra,
amikor majd egy "Tökéletes vállalkozással" meghódítjuk a piacot.
A nagy indulás után pedig többnyire kiderül, hogy egy csomó minden fölösleges,
vagy kimondottan téves volt abból amit a piacunkról képzelve létrehoztunk.
Ön sokkal jobban jár, ha egy rövid, de korrekt előkészítés után elindul
és a gyakorlatban, tapasztalatok alapján tökéletesíti az üzletét.
3. Abbahagyni, még mielőtt a lényeget
egyáltalán elkezdtük volna.
A legtöbb weboldal tulajdonos ott hagyja abba a munkát, ahol az valójában
elkezdődne. Miután megvan a megfelelő kínálata és felállította a weboldalát,
Ön nem elkészült a munkával, hanem csak megvette a beugrót. Az igazi nyereséget
hozó munkája csak most KEZDŐDIK. Önnek nagyon tudatosan, az Internet Marketing
bőséges lehetőségeivel élve, népszerűsítenie kell az internetes üzletét.
A legnagyszerűbb oldal sem ér semmit ha nincs NAGY látogatottsága és egy
szinte szégyenletesen egyszerű weboldal komoly pénzt hozhat a tulajdonosának,
ha a népszerűsítést jól csinálja.
Mit jelent a nagy látogatottság? Nem tudom, mert az attól függ, hogy milyen
az Ön üzlete. Egy szűk célpiac felé értékesítve viszonylag nagy árrés
mellett akár már napi 100 látogatóval is megélhet. A legtöbb üzlet viszont
csak napi 500-1000 látogatóval kezd igazán működni.
4. Vakon vállalkozni.
Nagy szerencse, vagy hihetetlen profizmus kell ahhoz, hogy egy
vállalkozás abban a formájában eredményes legyen, ahogyan először kitaláltuk
és felállítottuk. Legtöbbször egy alapjában véve nagyszerű koncepción
is jelentős változtatásokat kell eszközölni ahhoz, hogy valóban működni
is kezdjen. Készüljön föl rá, hogy optimalizálni fogja a vállalkozását
és ha kell, akár többször is átalakításokat végez rajta.
A nagy kérdés itt az, hogy: Mi az amin változtatni kell és hogyan kell
megváltoztatnia valamit ahhoz, hogy az üzlet eredményesebb legyen?
A legtöbben itt tippelgetni kezdenek, ami egy nem túl hatékony megoldás.
Ennél sokkal eredményesebben lehet módosítani az üzleten, ha egy megfelelő
monitorozás, statisztikák, adatok és konkrét számok alapján hozhatja meg
a döntéseit. Megbízható statisztikákhoz viszont nagy számok kellenek.
Napi 100 látogató mellett Önnek szinte lehetetlen abban az értelemben
tesztelnie és optimalizálnia, ahogyan a Professzionális
Online Marketing, lépésről lépésre! - anyagában tárgyaljuk. Ez a tesztelési
munka szinte nélkülözhetetlen az átlagon felüli eredmények eléréséhez.
A teszteléshez éppúgy mint a sok-sok megrendeléshez sok látogató kell.
5. Nem értékesíteni.
A legtöbb weboldalon nem értékesítenek, nem adnak el. Nem szólnak egy
szót sem, nem érvelnek, nem győznek meg és sokszor egyáltalán nem is "beszélnek"
velem...
A legjobb, amit többnyire találok az egy visszafogott tájékoztatás a cégről
és a választékról. Ha a termékről magáról is kapok információt, az már
ritkaságnak számít. Mindezzel, még mindig csak informálásról beszélhetünk.
Az értékesítés jóval több ennél.
6. Unalmas, unalmas és megint csak
unalmas.
A legtöbb oldalon egyetlen szót sem olvasok, ami kedvet csinálna ahhoz
a termékhez vagy szolgáltatáshoz amit árulnak. Mintha a tulajdonos is
unná az üzletét. Mintha kényszerből csinálná és ezért, nem is csoda, hogy
egyetlen jó szava sincs a kínálatáról. Önnek lelkesedést és kedvet kell
ébresztenie. Ha cipőt árul, beszéljen a kényelmes járás öröméről, a többé
fel nem törő lábakról, arról, hogy a legdivatosabb cipőt hordhatom, vagy...
tudom is én, de mondja el, hogy miért és hogyan lesz nekem jobb. Fessen
egy képet, amiben látom magamat, amint a kínálata segített nekem...
7. Csak a vevőkhöz szólni, és a lehetséges
vevővel nem törődni.
Ha most nem vagyok kész vásárolni, a legtöbb weboldalon nincs
egyetlen ok sem, amiért érdemes lenne visszatérnem. Hacsak nem azért,
hogy vásároljak... A baj csak az, hogy mire vásárolni szeretnék már régen
elfelejtettem, hogy Ön egyáltalán létezik. Változtassa a weboldalát egy
aranybányává, ahol az Ön érdeklődői szó szerint kincseket találnak. Ennek
a legegyszerűbb módja, hogy a piacának az információs központjává válik.
Ha nincsenek saját információs termékei, tegye közzé más szerzők anyagait.
Soha ne tegye ezt engedély nélkül! Írjon a szerzőnek, hogy publikálni
szeretné valamely írását és az minden bizonnyal engedélyezni fogja.
8. Nem építeni a piacot.
Önnek állandó kapcsolatot kell építenie a lehetséges vevőivel. A "Hírlevél"
felirat valahol a lap szélén nem minősül valódi piacépítésnek, legfeljebb
gyenge alibinek mondható.
Ahhoz, hogy az Ön lehetséges vevői megadják Önnek az e-mail címüket, Önnek
egy JÓ okot kell nekik adnia arra, hogy ezt megtegyék. Most őszintén:
A "Hírlevél" feliratocska mekkora lelkesedést épít Önben, amikor
egy weboldalon megpillantja? Akkor miből gondolja, hogy az Ön oldalán
más lesz a reakció? Ahhoz, hogy feliratkozzanak a listájára, Önnek egy
jól definiált értéket kell kínálnia cserébe.
9. Nem FÓKUSZÁLNI.
A legtöbb weboldalon hosszú halálos sétákra engedik a vevőt.
Mit gondol, mennyi időt ad Önnek az átlag látogató? 10 percet? 5-öt?
Az átlag látogató kevesebb mint egy percet tölt az oldalán. Jobb ha ezek
alatt a másodpercek alatt azt látja és olvassa, ami meggyőzhetné őt arról,
hogy érdemes lenne tovább is maradnia, vagy legalább visszajönnie. Én
ezt nem bíznám a véletlenre! Ez alatt a néhány másodperc alatt az Ön lehetséges
vevőjének a legfőbb üzenetet kell olvasnia, a legnagyobb előnyét amihez
Önön keresztül hozzájuthat, és...
...semmi mást.
10. Mivel nincs fókusz, nincs cím sem.
A legtöbb weboldalnak NINCS címe. Mint, amikor Ön könyvet készül
vásárolni, és a könyveknek nincs címe.
A weblapokon többnyire valami ilyesmit lehet olvasni: "Üdvözöljük
a XXXX Kft. honlapján!"
Mire a látogató: "Hű a mindenit, de lelkes lettem. Hova utalhatom
a pénzemet?!"
11. Ingyenes tárhelyen, ingyenes másodrangú
domain név alatt futtatni az üzletünket.
Ezzel az elsődleges üzenetünk a következőképpen hangzik: "Nem
is gondolom igazán komolyan. Legalábbis nem annyira, hogy kiadtam volna
20.000 Ft-ot egy saját webhelyért."
Mire a vevő: "Semmi baj, én sem gondoltam komolyan, hogy vásároljak!"
12. Nem építeni a bizalmat.
A legtöbben nem veszik a fáradságot, hogy kivegyék a félelmet, a kockázatot
a vásárlásból. Amíg a vevő NEM bízik egészen, addig EGYÁLTALÁN NEM vásárol.
Önnek bizalmat kell építenie, és meg kell nyugtatnia a vevőt minden lehetséges
félelmével kapcsolatosan. Ez egy külön művészet.
13. Ha egyáltalán nincs rendelési lehetőség.
Ha akarnék venni, sem tudnék... Nem csak nem vezetnek el a vásárláshoz,
nem csak nem győznek meg róla, hogy megbízható céggel van dolgom és ezért
nyugodtan rendelhetnék, de eleve nem is adnak lehetőséget az online rendelésre.
Persze ha keresek, találok valahol egy e-mail címet, és írhatok Önnek,
hogy érdekel a kínálata, de... biztos benne, hogy ennyire nehézzé akarja
tenni a vevőjének, hogy vásárolhasson Öntől?
[firstname], ha szeretne többet olvasni arról, hogy miként változhat az
Internetet egy állandó profitot termelő eszközzé a kezében, mindenképpen
érdemes megnéznie az alábbi tanulmányunkat: Professzionális
Online Marketing, lépésről lépésre! - A semmiből a milliós nyereségig,
avagy építse ki a saját online birodalmát.
Maradok tisztelettel az Ön szolgálatában:
Schlingloff Sándor
Marketing MEGOLDÁSOK
www.marketingmegoldasok.hu
info@marketingmegoldasok.hu
Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!
|
|