Hogyan indíthatja be az első online üzletét
3 hét alatt?! - II. Rész
Egy gyakorlati példa: www.egyjoregeny.hu


Önnek valószínűleg nem lesz elég egyszer beszélnie a kínálatáról ahhoz, hogy az érdeklődőiben megfelelő kép alakulhasson ki. Az átlagos vevőben legtöbbször csak ismétlésen keresztül, a sokadik impulzus után alakul ki a vásárlási szándék.

A cikksorozat első részében az alábbi témákat tárgyaltuk:

0. Ne spóroljon ki semmit és ne kezdjen kísérletezgetni!
1. Kell egy JÓ termék. - Hogyan találhat egy olyan terméket amit aztán NAGY sikerrel piacra is vihet?
2. Kell egy egyszerű de hatékony weboldal, ami képes értékesíteni, és amit azonnal automatizál.

A weboldal célja:
a. Jó első benyomást tenni.
b. Át kell adnia ugyanazt a meggyőződést, ami Önben is megvan a terméke iránt.
c. Miután a látogatóját érdekli az Ön terméke, képesnek kell lennie le is zárni az üzletet.

Lássuk tehát a folytatást:


c. Miután a látogatóját érdekli az Ön terméke, képesnek kell lennie le is zárni az üzletet.
Ez sem nehéz, mindössze némi automatizálást igényel. Én magam egy zseniális "kis" szoftvert használok erre a célra, ami valójában csak az árát tekintve kicsi, a teljesítményét tekintve egyáltalán nem az.

Az automatizálás szintjén arról van szó, hogy az ügyfelek kiszolgálásához, értékesítéshez és a népszerűsítéshez szükséges folyamatokat egy szoftverre bízzuk, amely heti hét nap, a nap 24 órájában hibátlanul és szinte ingyen elvégzi a feladatokat Ön helyett. Az oldal olyanná válik mint egy "örökmozgó", csak be kell indítani és megy magától.

Egy jó weboldalnak tehát egyfelől meggyőznie kell, és másfelől pedig kiszolgálni a vevőt. Ez nem más, mint maga az értékesítés, amely kibővített értelmezése az alábbiakat mind magában foglalja.


Piacépítés:

Egy hatékony weboldal igyekszik nem csak megszólítani az érdeklődőket, de lehetőséget teremt a későbbi kapcsolattartásra is. Ennek a leghatékonyabb módja egy Hírlevél rendszer alkalmazása. Ön DÍJTALANUL felajánl egy jelentős értéket, amihez az érdeklődő e-mailen keresztül juthat hozzá. Ehhez nyilván meg kell adnia nevét és e-mail címét. Amennyiben ez az érték megfelelő és a Hírlevél listára jelentkező érdeklődője elégedett, Önnek lehetősége van arra, hogy folyamatosan tartsa vele a kapcsolatot. Ennek szinte alapvető a jelentősége, hisz a későbbi rendelések túlnyomó többsége ennek a kapcsolattartásnak a révén a hírlevél jelentkezőkből kerül ki.

IV. PÉLDA: E-mail címek gyűjtése DÍJTALANUL rendelkezésre bocsátott információ révén.
Ezt az információt Ön többnyire magából a termékéből hozhatja létre a legegyszerűbben. Vagy elkészíthet egy használati leírást, egy tanulmányt arról, hogyan profitálhat a vevője a termék révén, illetve ez akár lehet magának a terméknek egy része.

Mi a termék leírását, azaz a regény tartalmát és további részleteit bocsátjuk a jelentkezőink rendelkezésére, és persze az értékesítési folyamaton továbbhaladva ennél jóval többet is. Amennyiben szeretné átélni ezt a kommunikációt, a legegyszerűbb, ha jelentkezik a hírlevélre és így kipróbálja.

A hírlevél jelentkezési lehetőséget megtalálja a címoldalon automatikusan nyíló popup ablakban, amivel talán már találkozott is, illetve a rövid bemutató és részletek oldal alján.




Értékesítés:
Önnek valószínűleg nem lesz elég egyszer beszélnie a kínálatáról ahhoz, hogy az érdeklődőiben megfelelő kép alakulhasson ki. Az átlagos vevőben legtöbbször csak ismétlésen keresztül, a sokadik impulzus után alakul ki a vásárlási szándék. Egy egyszerű, de automatizált üzenetsorozat, amely a vevő érdekeit szem előtt tartva tájékoztat, elvégzi Önnek ezt a feladatot.

V. PÉLDA: Az értékesítési folyamat, avagy hogyan vezeti el az érdeklődőit a rendeléshez.

Az értékesítés szempontjából mindenképpen érdemes lesz megnéznie a www.egyjoregeny.hu oldalunk hogyan működik. Az értékesítési folyamat a három illetve egy negyedik utat is "megenged" a látogatónak:

0. A legelső lépés, a később említett harmadik út előkészítése és biztosítása. Ez nem más, mint maga a hírlevél jelentkezési lehetőség, ami egyrészt egy a címoldal letöltésénél automatikusan megnyíló popup ablakban, illetve az aloldalak alján megismételve ad lehetőséget a jelentkezésre.

1. Az impulzív vevőnek mindjárt címoldalon ad egy rövid figyelemfelkeltő bevezetést, majd három részletet a regényből, majd azonnal lehetőséget ad a rendelésre is. Kérem, kattintson ide: címoldal

2. Az alaposabb vevőnek biztosít két további oldalt, amelyek a nyitóoldal bevezetőjének, illetve a részleteknek a folytatásai, bővebb változatai. Kérem, kattintson ide: rövid bemutató - részletek

3. A hírlevélre jelentkezők megkapják a regény rövid tartalmát és további lebilincselő részleteket a történetből. Majd a későbbiekben további aktuális információkat, illetve a negyedik pontban említett exkluzív kiadást is.

4. Létrehoztuk a regény teljes változatának egy rövidített exkluzív kiadását, amely a történet első harmadát tartalmazza. Ennek a verziónak hármas szerepe van. Egyfelől az utolsó kísérlet az üzlet lezárására, másfelől lehetőséget ad az impulzív vásárló kiszolgálására és végül egy igen hatékony viral marketing eszköz is egyben. A hírlevél jelentkezőink a jelentkezést követő 7. napon automatikusan megkapják ezt a kiadványt.

FIGYELEM! Mivel ennek az exkluzív kiadásnak a hatásmechanizmusa összetettebb annál, hogy könnyen elmagyarázhatnám, egyszerűbb ha elküldöm Önnek. Ez lesz a sorozat harmadik és egyben utolsó része is. Tehát holnapután "Az eredményes Online Marketing" - Hírlevél exkluzív kiadásaként megkapja tőlem ezt a DEMO eBook-ot!

Persze Ön csak abban az esetben lesz képes megítélni a folyamat hatásmechanizmusát, ha valamelyest érdekli maga a termék, ebben az esetben a regény. Ha a regény maga nem érdekli egyáltalán, akkor Ön a NEM-vevő kategóriába tartozik, akihez az adott üzenetek egyszerűen nem szólnak. Ez renden is van így, de ebben az esetben próbáljon meg a lelkes olvasó fejével befogadni az üzeneteket, aki alig várja, hogy néhány csodás órát eltöltve "félrevonulhasson" egy jó regénnyel!




Rendelések kezelése:

Önnek mindjárt a weboldalon lehetőséget kell biztosítani a vásárlásra. Nem is hiszi, hogy mennyi pénztől esnek el cégek csak azért, mert ezt az egyet nem teszik meg. "Úgysem rendelne senki"-gondolják. Dehogyis nem. Mindenki rendelne, aki megkedvelte az adott kínálatot és hozzá akar jutni! Mindenki. A rendelési folyamatnak azonban mindenképpen automatizáltnak kell lennie ahhoz, hogy nagy számú rendelést viszonylag kevés vevőszolgálati munkával ki lehessen szolgálni. Az általam használt szoftver ezt a feladatot is elvégzi Önnek.

VI. PÉLDA: A rendelési folyamat és az impulzív vevő kiszolgálása - A megrendeléseket tehát egy szoftver veszi fel és szolgálja ki. A dolog nagyon egyszerű. Az ügyfél kitölti a megfelelő rovatokat és a "rendelés" gomb megnyomásával a szoftver automatikusan elküldi azt az e-mailt, amely egyrészt visszaigazolja a rendelést, másrészt ami tartalmazza az eBook letöltési útmutatóját. Ez a www.egyjoregeny.hu működő megrendelő oldala: megrendelés

FONTOS: Az átlagos vevő két alapvető módon jut el arra a pontra hogy vásárol:
- Megfontoltan: átgondolva, meggyőződve és türelmesen.
- Impulzívan: spontán döntés alapján, egy azonnali megelégülést várva.

Az utóbbi az impulzív vevő esetében az azonnali, de legalábbis gyors megelégülés egy fontos szempont. Itt jön be a képbe az Internet gyorsasága, egy jó csomagküldő szolgálat jelentősége, illetve azonnali és automatikus hozzáférés egy - valójában bármely termékhez kidolgozható - elektronikus kiegészítőhöz.

Részben az impulzív vevő érdekében dolgoztuk ki a regény már említett exkluzív kiadását, amit az ügyfeleink azonnal a rendelést követően megkapnak és olvashatnak. Ez a kiadás a regény első egyharmadát tartalmazza, több mint 100 oldalt a könyv érdekfeszítő történetéből. Ez minimális eltérésekkel, de ugyanaz a kiadás, amit holnapután Önnek is elküldök.



3. Kell egy jó stratégia a látogatottság növelésre.
100 weboldalból 99 csak töredékesen használja ki ezeket a lehetőségeket.

A látogatottság növelésnek számos hatékony módszerét használhatja. A közeljövőben beszélni fogunk a hirdetési partnerek kereséséről és hatékony megszólításáról, illetve az Affiliate marketingről. Most a www.egyjoregeny.hu kapcsán viszont egy zseniális lehetőséget említenék meg, mégpedig a Viral marketinget!

Viral marketing:

El sem hiszi, hogy milyen hatalma van az elégedett vevő, illetve a lelkes érdeklődő véleményének és szavának. Ha Ön talál egy módot arra, hogy a látogatói és a meglévő kapcsolatai továbbvihessék az Ön vállalkozásának illetve a termékének a hírét, akkor az egy láncreakcióhoz hasonlóan végigfuthat akár az egész piacon.

A kérdés itt az, hogy: Miért adná tovább valaki az Ön weboldalának vagy termékének hírét?

Ezen a ponton Önnek szüksége lesz egy ötletre. Ha erre a kérdésre jó választ tud adni, ha a motiváció megfelelő, a folyamat gyorsuló lesz és akár egyetlen jó ötlet révén eljuttathatja az üzenetét az Internet legtávolabbi zugába is. Kérem gondolkozzon ezen! A viral marketing nem kerül Önnek EGYETLEN FORINTJÁBA SEM, de elérheti az egész piacot.

VII. PÉLDA: Az érdeklődők és vevők, mint a legjobb reklám - A www.egyjoregeny.hu esetében a következőt tesszük:

1. Amennyiben valaki megrendeli a könyvet, azonnal megkapja a regény egy még fizetés előtt is olvasható változatát, amely a regény közel egyharmadát tartalmazza, melyet a számítógépére letöltve azonnal elkezdhet olvasni.

2. Amennyiben valaki jelentkezik a hírlevélre a hetedik napon automatikusan megkapja a regénynek ezt a változatát.

Ezután lehetőséget adunk a ügyfelünknek arra, hogy ezt az igazán figyelemreméltó kiadványt szabadon továbbajándékozhassa bármely ismerősének.

Mivel Ő maga már úgy döntött, hogy szereti a regényt, mégpedig olyan mértékben, hogy vagy meg is rendelte, de legalábbis jelentkezett a hírlevélre, nyilván örömmel megosztaná ezt az élményt a barátaival.

Mindannyiunknak van néhány olyan ismerőse, akinek elmeséljük, hogy milyen klassz filmet láttunk a moziban, hogy milyen klassz weboldalba futottunk bele, és azt is hogy milyen nagyszerű regényt olvasunk éppen. A motiváció ebben az esetben nagyon egyszerű: Az élmény megosztása egy ajándék révén.



FIGYELEM! Amennyiben szeretne teljes definíciót kapni az Internetes értékesítésnek ezekről a módszereiről, figyelmébe kell ajánlanom a "Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre" Internet Marketing eBook-ot, amely a kiegészítőivel egy komplett megoldásrendszert képez, és az Internet vállalkozás minden, a nyereségesség szempontjából jelentős lépését tárgyalja. Egész pontosan megmutatja Önnek, miként alakíthat egy egyszerű weboldalt egy rendkívül hatékony piacépítő gépezetté. Az elvektől a módszertanon át a konkrét kivitelezési útmutatásokig taglalja a teendőket, mégpedig a gyors és hatékony megvalósíthatósághoz szükséges részletességgel. Kérem, további információért feltétlenül olvasson bele a következő cikkünkbe: Építse fel a saját online birodalmát, avagy a semmiből egészen a milliós nyereségekig!

Még egy "apróság": Amikor Ön felkészül az Interneten való térhódításra, nem egyszerűen egy weboldalt állít fel, hanem valójában egy olyan tudásnak kerül a birtokába amellyel aztán bárminek nekifoghat az Interneten. Garantálom Önnek, hogy ha egyszer sikerre vitt egy üzletet a weben, játszi könnyedséggel és meglepő gyorsasággal sikerre viheti a következőt is. Kérem ne becsülje le annak a jelentőségét, hogy Ön profivá válhat egy olyan piacon, aminek sokan, még a működését sem értik.

Maradok tisztelettel az Ön szolgálatában:

Schlingloff Sándor
Marketing MEGOLDÁSOK
www.marketingmegoldasok.hu
info@marketingmegoldasok.hu

ui.: Ha szeret olvasni lehet, hogy érdemes lesz néhány órát szabaddá tennie a szombatjából. :)

 



Küldje el ezt az oldalt a barátjának, vagy vállalkozó ismerősének! Az üzletük múlhat rajta!
 
Kérem, írja ide az ismerőse e-mail címét:



Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!

 
 





Hírlevelünkkel Ön az elsők között lehet...
akik a leghatékonyabb marketing technikákat alkalmazzák!


Cikkeinkben hónapról hónapra a legjelentősebb Internet Marketing módszerekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem regisztrált "Az eredményes Online Marketing" című havi hírlevelünkre kérem, most feltétlenül tegye meg!

Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül más kezekbe. Ha valaha szeretné, Ön bármikor kijelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! Az üzlete múlhat rajta.


Az Ön vezetékneve:
Az Ön keresztneve:
Az Ön e-mail címe:

(Pl: kovacs@hotmail.com helyes,
de kovács@hotmail ,vagy kovács NEM HELYES!)


 Hírlevél! Kérem, EGYSZER kattintson a gombra odafönt!