Értékesítési weboldalak - Mi az, amitől működik, és mi az, amitől nem. Három létfontosságú tanács, hogy elkerülhesse a zsákutcákat.

Az a három tipp, amit ebben a cikkben átnézünk, nem csak sokat javíthat a vállalkozása eredményességén, de egy olyan zsákutcától is megmentheti, amiben már sok Internet vállalkozó végleg eltévedt.

Mielőtt azonban belekezdenénk, gyorsan még egy...

...FONTOS javaslat, és egy egyszerű marketingfogás:
Engedje meg, hogy egy igen hasznos javaslatot tegyek, és egyben egy egyszerű, de igen hatékony marketingfogást is mutassak Önnek.
A javaslata következő: Mivel a közeljövőben újabb és újabb témákban teszek közzé cikkrészleteket és teljes cikkeket is, mindenképpen érdemes a "Cikkek és Tanulmányok" oldalt a kedvencei közé tenni.
A marketingfogást, pedig azután fogja megtapasztalni, hogy megfogadta a javaslatomat.

(A fogás NEM az, hogy tegye az oldalt a kedvencek közé. Nem, ennél többről van szó! Miután betette a hivatkozást a kedvencek közé, a kedvencekből kattintson át a weboldalamra és figyeljen meg egy apró, de fontos különbséget. Mit gondol, az elkövetkező napokban böngészés közben emlékezni fog arra, hogy járt nálam? Ha igen, akkor tanult egy jó módszert.)



Lássuk, tehát:
Ahhoz hogy az üzleti koncepciója még gyümölcsözőbbé váljon, lehet, hogy semmi egyebet nem kell tennie, mint szakítani néhány konvencióval.

Másképp fogalmazva: Ha esetleg úgy érzi, hogy az Ön vállalkozása a lehetséges eredményeknek csak egy részét hozza (lehet, hogy az Ön vállalkozása nagyon is nyereséges, de ennek ellenére úgy véli, hogy lehetne nyereségesebb is), elképzelhető, hogy ennek mindössze néhány öntudatlanul átvett és alkalmazott üzleti, illetve webes klisé az oka.

Észre kellett vennem, hogy a Marketing MEGOLDÁSOK weboldalával kapcsolatosan saját magam is megalkudtam a klisékkel. Feltettem magamnak azt a három+1 kérdést, amit néhány sorral lejjebb Önnek is felteszek, és elámultam rajta, hogy milyen gyenge válaszokat tudtam csak adni rájuk.

Néhány percnyi zavart magyarázkodás után, aztán csendben levontam a helyes következtetést: REDESIGN! Nem farigcsálni, javítgatni, hanem kidobni és újat készíteni.
Morbid, de akasztják a hóhért!
Annak ellenére, hogy a Marketing MEGOLDÁSOK régi weboldala 130/1-es látogatóra jutó vásárlási arányt produkált, úgy ahogy van, kidobtam az egészet.

Hogy miért?

Mert a célom nem az önmegvalósítás, hanem az optimális eredmény.

A "Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" eBook "A hatékony értékesítési weblapok titka. Mi az, ami működik, és mi az, ami kidobott pénz, avagy az eredményesség nem kell, hogy sokba kerüljön!" -című első kötetének
írása közben azt a "szörnyű" felfedezést kellett tennem, hogy saját magam is belelestem ugyanabba a hibába, amitől ebben a tanulmányban olyan nagy indulattal és féltéssel intem óva az olvasóimat. Ez a hiba az én esetemben nem volt végzetes, hisz a leglényegesebb szempontokat megfelelően kezeltem és így, ahogyan már említettem, a rendszerem nagyon is elfogadható vásárlási arányt produkált. Viszont ugyanez a hiba halálos is lehet, ha az alapelvek a szintjére is befurakszik.

Ez a hiba így hangzik: Nem cél alapján készíteni egy weboldalt, vagy akár egy egész vállalkozást, hanem konvenciók alapján. Az elménkbe, ízlésünkbe, értékítéletünkbe már régen bevésődött, képek, úgynevezett gondolati klisék, kritika nélküli elfogadása alapján felállítani a weboldalunkat és így az egész online üzletünket.

Tudja mit jelent ez? A weboldalak esetében, legtöbbször sikertelen minták másolását. Öntudatlanul, de megismételjük mások kudarcát. (Az online üzletek több mint 96%-a veszteséges, a többiek persze milliókat keresnek, de mivel az első csoportban vannak többen, könnyen meglehet, hogy Őket másoljuk.)

Belegondolt már abba, hogy miért néz úgy ki egy weboldal, ahogy kinéz?
Mit gondol a weboldalak készítőinek hány százaléka gondolt ebbe bele?
Mit gondol, egy értékesítési weboldalnak is így kell kinéznie? Miért?
Mit gondol, hányan készítik a weboldalukat, szigorúan értékesítési szempontokat szem előtt tartava. (Önnek bevétele csakis értékesítés révén lehet, legyen az közvetlen, vagy közvetett eladás.)

És íme a fő kérdés:
Mit gondol, egy tipikus weboldal, azaz "a weblapklisé" egyes elemeinek (kép, grafika, hivatkozások, menü...) hány százaléka segíti az eladásokat?

Kérdezem másképp:
Mit gondol, egy tipikus weboldal, azaz "a weblapklisé" egyes elemeinek hány százaléka az, amely kimondottan akadályozza az eladásokat?

Ez a százalékszám megdöbbentően nagy. Még az én esetemben is akkora volt, hogy az egész weboldalamat kidobtam, és újat készítettem.

Most lássunk hármat azok közül a koncepcionális hibák közül, amelyeket ha elkövet, vagy elkövetett a saját weblapja elkésztésénél garantáltan pénzt rabolnak Öntől, még az is lehet, hogy a teljes üzletének a sikerét is kockáztatják.



1. Önnek vezetnie kell a látogatóit!
- Az "itt van minden ömlesztve, nézelődjön nyugodtan" avagy "ismerje meg a cégünket" című hozzáállás rossz esetben semmi egyebet nem eredményez a látogató részéről, mint némi UNALMAT és utána gyors távozást. (Legyünk Őszinték? Kit érdekel az Ön cége? Önt érdekli az ALEX NM Bt? Ismerje mag az ALEX NM Bt-t! Na, lelkes lett? Nem? Pedig ez az ÉN cégem. Tudja miért nem lett lelkes? Mert Önt elsősorban nem az én cégem érdekli, hanem Internet Marketing információk és megoldások. Ha erről beszélünk, az sokkal inkább érdekelni fogja.) Az "ismerje meg a cégünket" hozzáállás eredménye még jó esetben is csak az, hogy megismerik az Ön cégét.

Kérdezhetek valamit?
Ha választhatna aközött, hogy egy látogató megismeri az Ön cégét és aközött, hogy vásárol is Öntől, melyiket választaná? Ön nem informálni, sem szórakoztatni nem akar, hanem sokkal inkább értékesíteni. Ehhez Önnek vezetnie kell a látogatóit.

FIGYELEM! Ez nem azt jelenti, hogy tukmálnia kell a kínálatát. Nem semmiképpen sem. Egy teljes cikk foglalkozik ezzel a témával. Ha szeretne beleolvasni, kérem, kattintson ide: Profit szemlélet - Ha Ön értékesíteni akar, NEM összpontosíthat arra, hogy eladjon.



2. Önnek tudnia kell, hogy mit akar elérni, hogy mit is árul, hogy mi felé vezeti a látogatóit.
Ez egyszerűnek hangzik, de ha egynél több ajánlata van, már nem is olyan egyszerű a kérdés. Ön nem tud egyszerre két dologra fókuszálni. Ön sem tud és a látogatója sem. Önnek el kell döntenie, hogy mit értékesít, és azután ARRÓL kell beszélnie, vagy sokkal inkább arra kell fókuszálnia.

Erre mondhatná azt is, hogy:
De hát fogom, és egyszerűen kiteszek mindent, és a látogató majd kiválasztja magának azt, amit szeretne.

Ez jól hangzik, csak éppen nem működik.
Ezzel az "áruház módszerrel", főleg ha mostanában indult és még nincs sok ezer látogatója naponta, a lehetséges értékesítéseknek körülbelül 5%-át, azaz egy huszadrészét fogja lebonyolítani, azzal szemben, mint ha egy jól átgondolt értékesítési folyamattal dolgozna, ahol mindössze EGY fontos dologra összpontosít.

Akárhogy is, szükséges, hogy Önnek legyen egy nagyon konkrét célja, ami felé az egész weboldal, és annak minden egyes eleme vezeti a látogatóit.




3. Önnek szenvtelen "kegyetlenséggel" el kell távolítania az útból mindet, ami NEM ebbe az irányba vezeti a látogatóját.
Emlékszik még az előbbi kérdéseimre? Egész pontosan arra, hogy: Mit gondol, a tipikus weblapklisé egyes elemeinek hány százaléka az, amely kimondottan akadályozza az eladásokat?

Hasonlítsa össze a
régi weboldalamat az újjal. Látni fogja, hogy az új oldal nagyságrendekkel egyszerűbb. Eltávolítottam róla mindent, ami elviheti a látogató figyelmét, vagy magát a látogatót egy hosszú sétára, aminek a végén úgy távozik az oldalról, hogy sok szépet látott, de mégsem biztos benne, hogy milyen megoldásokat is kaphatott volna.

Persze, amikor ennyire lecsupaszítja a weboldalát, akkor annak, ami marad (ez többnyire a szöveg), annak jónak kell elennie. (Jó az, ami a jó erkölcs határain belül eléri a célját.) Ahhoz, hogy megtalálja a megfelelő üzenetet, a megfelelő szöveget, Önnek minden bizonnyal TESZELNIE kell.

Ne engedjen tehát a konvencióknak, azaz FELEJTSE EL a kliséket!
OK, de hogyan tud megszabadulni a haszontalan kliséktől?
Fogja magát, és jól nézze meg a saját weboldalát. Ha még csak tervezi egy saját weboldal felállítását, akkor bizonyára van olyan weboldal, ami mintának tekintve, tetszik Önnek. Nézze meg jól az oldalt. Vessen rá egy egészen friss pillantást.
Nézze meg minden egyes elemét és tegye fel magának az alábbi kérdéseket:

1. Kell ez ide? Miért?

2. Miért így, ilyen módon van ez megcsinálva?

3. Eléri az adott elem a "saját" konkrét célját? Hol a bizonyíték?
+1 Közelebb viszi ez a lehetséges vevőjét a végső célhoz, a vásárláshoz?

Ha a válasz, amit ezekre a kérdésekre ad bizonytalan, vagy kimondottan negatív akkor két dologgal kell számolnia. Egyrészt érdemes az adott témában további információt beszereznie, hogy biztosra mehessen, de elég nagy a valószínűsége, hogy az adott elem FÖLÖSLEGES és ahhoz, hogy a weboldalának a hatékonysága megnőjön, mindössze le kell törölnie. Ez lehet egy menü, egy kép, egy animáció, egy szövegecske, bármi, ami nem visz előre. Ne legyen szentimentális, ha fölösleges, tüntesse el!

Ha szeretné mélyebben megérteni ennek a kérdésnek a jelentőségét, feltétlenül olvasson bele a következő cikkbe:
Elrendezés - Egy weboldal ellenségévé válhat önmagának! Hogyan viszonyuljon egymáshoz a grafika, a szöveg, a linkek, az interaktív elemek, a képek annak érdekében, hogy erősítsék, és ne gyengítsék egymást.

Egy olyan kiélezett üzleti helyzetben, mint amilyen egy értékesítési weboldal meglátogatásának első néhány másodpercében létrejön, nincsen semmi, ami semleges. Minden vagy előre visz, vagy akadályoz. Minden, ami ott van azon a képernyőn, a lehetséges üzletkötést tekintve, vagy építőkő, vagy koporsószög. Ha erről a kiélezett üzleti helyzetről többet is szeretne hallani, biztosan örömmel beleolvasna a következő cikkbe: Elveszíteni az első 15 másodpercet egyenlő azzal, hogy "klikk..." és a látogató már ott sincs. Vizuális megjelenés, avagy hogyan is nézzen ki az Ön weboldala, ahhoz hogy a ne veszítse el a vevőit mindjárt az első másodpercekben?

Maradok tisztelettel az Ön szolgálatában:

Schlingloff Sándor
Marketing MEGOLDÁSOK
info@marketingmegoldasok.hu
 

ui.: Kidolgoztam Önnek egy rendszert, aminek a segítségével akár néhány munkaórán belül felállíthat és elindíthat egy új értékesítési weboldalt, amely egész pontosan az általam is használt honlap mintájára működik. Ez a rendszer nem csak a weboldal felállítására, de a teljes üzlet felfuttatására is kész megoldásokat tartalmaz. Az egyik cikk, amit ezzel kapcsolatosan feltétlenül érdemes lesz elolvasnia az a következő: Kész megoldások, avagy mintaweboldalak, amiket lemásolhat, vagy egy az egyben átvehet.

 


Küldje el ezt az oldalt a barátjának, vagy vállalkozó ismerősének! Az üzletük múlhat rajta!
 
Kérem, írja ide az ismerőse e-mail címét:


Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!

 
 





Hírlevelünkkel Ön az elsők között lehet...
akik a leghatékonyabb marketing technikákat alkalmazzák!


Cikkeinkben hónapról hónapra a legjelentősebb Internet Marketing módszerekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem regisztrált "Az eredményes Online Marketing" című havi hírlevelünkre kérem, most feltétlenül tegye meg!


Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül más kezekbe. Ha valaha szeretné, Ön bármikor kijelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! Az üzlete múlhat rajta.



Az Ön vezetékneve:
Az Ön keresztneve:
Az Ön e-mail címe:

(Pl: kovacs@hotmail.com helyes,
de kovács@hotmail ,vagy kovács NEM HELYES!)


 Hírlevél! Kérem, EGYSZER kattintson a gombra odafönt!