eMail Marketing kampány indítása

Az eMail Marketing értéke

Biztosan hallott már arról, hogy sokkal kevesebbe kerül egy meglévő ügyfelet újabb vásárlásra bírni, mint egy új ügyfelet megszerezni. A legutóbbi felmérések szerint egy új vásárló megszerzése hatszor többe kerül, mint egy meglévő megtartása.

Bizonyára arról is hallott már, hogy az ügyfelekkel való kommunikáció legolcsóbb módja a célzott e-mail-ek használata. Már ezen tények önmagukban elégségesek ahhoz, hogy elgondolkodjunk egy e-mail kampány elindításán. De mégis hogyan lássunk neki? Mit kell átgondolnunk? Miből áll egy ilyen kampány? Ezekre a kérdésekre kaphat választ, ha tovább olvas.


Üzleti cél meghatározása
Egy e-mail kommunikációs rendszer felállítása munkával jár. Ezért mielőtt bármit is csinálnánk nagyon fontos átgondolni mi a célunk, milyen eredményt szeretnénk elérni és mikorra. Sok lépést kell átgondolnunk a szolgáltató kiválasztásán keresztül, a HTML tervezésen át egészen az eredmények méréséig. A céljaink között lehetnek rövid- és hosszú távú célok is.

Először tisztázzuk miért csináljuk:

  • bevétel-növekedés,
  • több ügyfél,
  • nagyobb nyereség üzletenként,
  • meglévő ügyfelek megtartása stb.

Át kell gondolni a megvalósítás módját:

  • Milyen marketing eszközöket használjunk,
  • mennyi embert szeretnénk elérni,
  • mennyit vagyunk hajlandóak költeni egy vásárló megszerzésére.

Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb eszköz ezen céljaink elérésére. Fontos, hogy nem önálló eszközként kell kezelni, hanem bele kell illesztenünk a teljes - online és offline - marketing eszköztárunkba.


Kapcsolatfelvétel, e-mail cím gyűjtés
Ezen a ponton el kell gondolkodnunk, hogy hogyan szeretnénk felvenni a kapcsolatot, hogyan szólítjuk meg az embereket? Hogyan tudjuk rávenni az embereket, hogy adják meg az e-mai címüket?

Az e-mail címek gyűjtésére a leggyakrabban és legeredményesebben alkalmazott módszer az úgynevezett opt-in feliratkozó formok használata. Ennek megfelelően figyelemfelkeltőnek kell lennie, és el kell mondania mi az az előny amelyhez a jelentkező hozzájuthat. A jelentkezési arányt (adott számú levél kiküldésének hatására feliratkozók száma) javíthatjuk, ha valamilyen ingyenes ajándékot - cikk, tanulmány - adunk a jelentkezőknek. Az illető e-mail címén és nevén kívül nem tanácsos több adatot elkérni jelentkezéskor, mert ilyenkor az emberek még bizalmatlanok. Később még úgyis lesz lehetőségünk további információk gyűjtésére.


Üdvözlőüzenet
Ebben tudjuk megalapozni a kommunikációnk alapjait - hangvétel, stílus - és bizalmat ébreszthetünk. Írjuk le mit várhatnak a hírlevéltől, milyen gyakorisággal küldjük és azt is, hogyan lehet leiratkozni, ha valaki nem szeretné a továbbiakban megkapni.


Küldés gyakoriságának meghatározása
Sok hírlevél heti gyakorisággal működik jól, más hírleveleknél tökéletesen elég a havi gyakoriság is. Meg kell találnunk az ügyfeleinknek - célcsoportunknak - leginkább megfelelő küldési gyakoriságot. Ebben sokat segít a tapasztalat, nézzünk meg más hasonló témájú hírleveleket.

Az sem mindegy, hogy milyen napokon küldjük ki a hírlevelünket, próbáljuk különböző napokon az elküldést és mérjük az eredményeket. A kulcs a tesztelés, fedezzük fel melyik a legoptimálisabb küldési gyakoriság és időpont.


Tartalom és forma
Ha meghatároztuk milyen gyakorisággal fogjuk küldeni a levelet hozzákezdhetünk a tartalom és a forma kialakításához. El kell döntenünk, hogy egyszerű szöveges vagy HTML formátumot vagy akár mindkettőt használjuk. A szöveges formátumot mindenki el tudja olvasni és bizonyos célcsoportnál ez hatékonyabb, a HTML levélben viszont ki tudjuk használni a grafika és a tetszőleges elrendezés nyújtotta előnyöket.

HTML levél esetében a forma kialakításánál célszerű egy HTML sablont létrehozni, amelyet használni fogunk. Ezt egy olyan webdesigner is meg tudja csinálni, aki ismeri és érti mind az e-mail marketinget és mind az Ön hírlevelét. Mindenképp törekedjünk arra, hogy az e-mailünk arculata tükrözze a cégünk arculatát.

A tartalomnak összhangban kell lenni a levelünk céljával. Következetesen kommunikáljuk a kívánt üzenetet. Nagyon fontos a tesztelés. Mielőtt az összes címzettnek elküldené az üzenetet célszerű elküldeni 10-20 embernek, akiknek jelezzük, hogy teszt üzenetet fognak kapni. Kérjünk visszajelzést tőlük, hogy el tudták-e olvasni a levelünket.
Ellenőrizzük le a helyesírást, a linkek és képhivatkozások épségét.
Nagyon fontos a levél tárgya. A megfelelően megfogalmazott tárgy mező jelentősen növelheti a levélmegnyitási arányt.
Ha szeretne bővebben olvasni a tartalom és a forma kialakításáról, kattintson ide.


Eredmények követése
Az e-mail marketing kampánynak egyik legnagyobb előnye, hogy azonnali eredményeket produkál. Ön gyakorlatilag valós időben értesülhet, hogy az elküldött e-mail hány címzetthez jutott el, hányan nyitották meg, hányan kattintottak valamelyik hivatkozásra.
Az e-mail-ekről érkező visszajelzések 70%-a az e-mail elküldését követő 2 napban érkezik. Az eredményekről való gyors értesülés lehetővé teszi Önnek, hogy gyorsabban reagáljon.
Egy direktmarketinges példával élve ez olyan mintha a marketinges belesne az Ön házába és látná, hogy mikor nyitja ki a katalógust, melyik részét olvassa el, és azt is ha nem érdekli és az egészet kidobja a szemetesbe. Egy e-mail esetében Ön az alábbi dolgokat követheti nyomon:

  • elküldött levelek száma
  • visszapattant e-mail-ek száma
  • megnyitott e-mail-ek száma
  • átkattintások száma
  • leiratkozások száma

Különböző célközönségek teljesen más válaszadási arányt produkálhatnak. Az eMail Marketing szolgáltatatók többféle lehetőséget biztosítanak az e-mail kampányok valós idejű követésére.


Az eredmények értékelése
Ez a lépés hasonlít a hagyományos direkt marketingnél végzett elemzéshez, azzal a jelentős különbséggel, hogy az e-mail kampányoknál sokkal több és megbízhatóbb adat áll ehhez rendelkezésre.
Minden egyes e-mail elküldésekor kapott eredmény lehetőség arra, hogy a következő alkalommal még jobban csináljuk, optimalizáljuk a következő e-mail-ek küldését. Soha ne legyünk teljesen elégedettek. Mindig keressünk lehetőséget a továbblépésre, továbbfejlesztésre.

Az itt leírtak mind csak a jéghegy csúcsát jelentik. Mindegyik témáról külön tanulmány lehetne írni, amit meg is fogunk tenni a következő hírleveleinkben.
Egy e-mail marketing kampány felállítása saját erőből nagyon költséges is lehet. Nagyon sok idő- és emberi erőforrás-ráfordítást igényelhet. Egy kampány elindításához persze igénybe vehetünk külsős céget (outsourcing), amelyik minden szükséges eszközt és szaktudást rendelkezésünkre bocsát, ami egy eMail Marketing kampány elindításához szükséges.

A "MarketingSzoftverek", a "MarketingMEGOLDÁSOK" és az "ARTitudeNet" stratégiai szövetségének eredményeként életre hívtunk egy rendkívüli szolgáltatást, mely mostantól bármely Internet Marketing stratégia vagy taktika szakszerű kiviteleztetéséhez rendelkezésére áll. Itt valójában egy "End to End" (kulcsrakész) megoldást biztosítunk az Ön számára, ahol igénye szerint, nem csak egyszeri kampányokat bonyolítunk le Önnek, de akár létrehozzuk a teljes Online vállalkozását, és az első lépésektől elkísérjük a felfuttatott és működő üzlet szintjéig, mégpedig garanciával. Ha szeretne erről többet olvasni, kérem, kattintson ide!

Az Ön szolgálatában:

Khauth György
MarketingSzoftverek
info@marketingszoftverek.hu

ui.: Ha szívesen olvasna további érdekes írásokat az eMail Marketing témájában, kérem, feltétlenül olvasson bele a Marketing MEGOLDÁSOK következő cikkébe: Piacépítés felsőfokon - Ezt az egyszerű megoldást alkalmazva az egyszeri látogatóinak tetemes része az Ön törzsvevőjévé válhat, mégpedig egy életre!




Küldje el ezt az oldalt a barátjának, vagy vállalkozó ismerősének! Az üzletük múlhat rajta!
 
Kérem, írja ide az ismerőse e-mail címét:

Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!

 
 





Hírlevelünkkel Ön az elsők között lehet...
akik a leghatékonyabb marketing technikákat alkalmazzák!


Cikkeinkben hónapról hónapra a legjelentősebb Internet Marketing módszerekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem regisztrált "Az eredményes Online Marketing" című havi hírlevelünkre kérem, most feltétlenül tegye meg!


Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül más kezekbe. Ha valaha szeretné, Ön bármikor kijelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! Az üzlete múlhat rajta.



Az Ön vezetékneve:
Az Ön keresztneve:
Az Ön e-mail címe:

(Pl: kovacs@hotmail.com helyes,
de kovács@hotmail ,vagy kovács NEM HELYES!)


 Hírlevél! Kérem, EGYSZER kattintson a gombra odafönt!