eMail Marketing kampány tervezése

A megfelelő tervezés
Egy e-mail kampány elindítását komoly tervezésnek kell megelőznie. Fontos, hogy a tervezés megfelelő mélységben történjen, szem előtt tartva a kampány célját. A tervezésen múlhat a kampányának hatékonysága, hogy eléri-e a kitűzött célt.


A kampány célja
A cél lehet többek között:

  • új ügyfelek megszerzése
  • ügyfelek megtartása
  • kapcsolatok erősítése
  • ismételt eladás

A kampánnyal törekedhet arra, hogy új információt nyújtson, vagy egy ajánlatot tehet közzé, vagy akár arra is, hogy választ kapjon bizonyos kérdésekre. Ezen célok mindegyikének elérésére külön tervet kell készítenie, mert minden egyes esetben más csoportot kell megszólítania és más üzenettel.
Fontos, hogy az üzenet olyan legyen, amely felkelti a címzettek érdeklődését, ráirányítja figyelmüket az ajánlatra vagy a megfelelő információra, és cselekvésre biztatja őket.


Célközönség
A célközönség lehet a meglévő ügyfélköre vagy megszólíthat új, lehetséges ügyfeleket. Az utóbbi esetben vagy Ön gyűjti az adatokat Interneten keresztül vagy egy meglévő e-mail listát kell vásárolnia (bérelnie). Ha vásárolt e-mail listának küld üzenetet, fontos, hogy meggyőződjön opt-in lista-e, tehát a benne szereplők kifejezték szándékukat, hogy üzleti célú e-mail-eket kapjanak. Az e-mail kampányának eredményessége érdekében, meg kell értenie a célközönségét. Nem árt tudnia, hogy kik a legfontosabb ügyfelei és miért.

Tegye fel magának(unknak) a: "Miért érdekes nekem ez?" kérdést, és próbáljon meg válaszolni rá az ügyfelei szemszögéből. Rá kell jönnie, hogy mi motiválja ügyfeleit és ők mit várnak el Öntől.


Elektronikus hírlevél vagy online promóció?
A kampány tervezésekor át kell gondolnia, hogy hogyan szeretne kommunikálni. Két fő típus használatos:

  • e-mail ajánlat és
  • elektronikus hírlevél

Mindkét formának megvannak a maga előnyei. Fontos, hogy következetesen alkalmazza őket, mert így érheti el a legjobb eredményt.

Röviden az e-mail ajánlat egy egyszeri lehetőség, hogy felkeltse az ügyfél figyelmét. Ez egy egyoldalú kommunikáció, és egy rövid távú cél elérésére van tervezve: az eladásra. Általában cselekvésre való felhívásokat tartalmaz: "kattintson ide a vásárláshoz", "jelentkezzen még ma" stb.

Az elektronikus hírlevél ezzel szemben egy rendszeres időközönkénti kommunikációs forma. Főleg hosszabb távú célok elérésére használható, úgymint ügyfél megtartása és vásárlói hűség erősítése. Alkalmas arra, hogy mélyebb kapcsolatot építsen ki az ügyfeleivel, oktassa őket és növelje a cége hitelét a szemükben.


Levél formátuma (szöveges/HTML)
A hírlevél tartalmának és típusának meghatározása után el kell döntenie, hogy HTML vagy egyszerű szöveges levelet vagy mindkettőt fog küldeni.

A HTML sok tekintetben jobb, mint a szöveges levél, de ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül HTML formátumú levelet kell küldenie. A HTML levél előnye, hogy a levél megjelenése ugyanolyan lehet, mint egy weboldalé, ebből következően látványos, lehet mérni, hányan nyitották meg, van lehetőség kérdőívek küldésére. Hátránya viszont, hogy tovább tart a letöltése, illetve nem minden felhasználó levelezőprogramja képes HTML formátumú levelek megjelenítésére.

A szöveges levél esetében nem használhat látványos grafikai elemeket, csak a szöveg és térköz elrendezésével irányíthatja az olvasó figyelmét. Viszont az ilyen levelet minden levelezőprogram meg tudja jeleníteni és gyorsan letölthető.

A levelet elküldheti mindkét formátumban, és ha a címzett levelezőprogramja nem tudja megjeleníteni a HTML részt, akkor automatikusan szöveges részt jeleníti meg. Ennek ellenére hasznos, ha megkérdezi a jelentkezőket, hogy milyen formátumban szeretnének e-mailt kapni, és a továbbiakban ennek megfelelő formátumban küldeni a leveleket.


Elvárások
Fogalmazzon meg egyértelmű elvárásokat. Az e-mail kampány során mérheti a megnyitási arányt, az átkattintások, le- és feliratkozások arányát. Kétszámjegyű levélmegnyitási arány már nagyon szép teljesítmény. De ne felede, hogy az e-mail marketing is az eladásról szól, ez az amit végső soron el szeretne érni - legyen akár szó a márka ismertség erősítéséről vagy egy direkt ajánlatról.

Figyelembe kell venni, hogy különbség van a B2C és a B2B piac között az ajánlatokra való reagálás tekintetében. A B2B ajánlatok esetében sokkal hosszabb az az idő amíg az ügyfél eljut a vásárlási döntésig, míg a B2C ajánlatoknál akár az impulzustól számított 1-2 órán belül már mérhető eredményeket könyvelhet el.

Az aktuális e-mail kampány eredményeiből levont tapasztalatokat beépítheti a következő kampányba.
Van még egy nagyon jó eredménnyel alkalmazott módszer az eredményesség mérésére: kérdezze meg az ügyfeleit, mit gondolnak, mit várnak el Öntől. Készségesen el fogják Önnek mondani.


Személyre szabás és szegmentálás
Az üzenete eredményességét nagyban segíti, ha személyre szabott. A személyre szabás megvalósulhat a szegmentálásban, amikor adott üzenetet csak bizonyos feltételeknek megfelelő emberek csoportjának küldi, vagy abban, hogy nevén szólítja a címzettet.

A küldendő ajánlatot befolyásolja a célcsoport, akinek küldeni kívánja. Ha lehetséges ne mindenkinek ugyanazt az ajánlatot küldje. A szegmentálást könnyen megteheti, ha az e-mail címen kívül más adat is rendelkezésére áll. A szegmentálás a hagyományos direkt marketingben alkalmazott szegmentáláshoz hasonlít. Az e-mail kampány esetében mindez egyszerűbb és az eredmények azonnal mérhetők.

Nagyon fontos az e-mail kampány tesztelése. Vagyis nem azonnal a teljes célcsoportnak küldje a levelet, hanem egy tetszőleges kiválasztott elegendő létszámú tesztcsoportnak. Még jobb ha több ilyen csoportot határozunk meg (teszt csoport és kontrol csoport). A teszt eredményeinek alapján finomítani tudja ajánlatát és növelheti az eredményességét.

Az Ön szolgálatában:

Khauth György
MarketingSzoftverek
info@marketingszoftverek.hu

ui.: Tudta azt, hogy Khauth György nem csak elméletben beszél ezekről az igazán hatékony marketing módszerekről? Az általa működtetett eMail Marketing rendszer, melyet a www.marketingszoftverek.hu oldalon nem csak megnézhet, de ki is próbálhat (Hat hét, és 200 levél DÍJTALANUL!) mindezeket a feladatokat nem csak kezeli, de szinte 100%-ban automatizálhatóvá is teszi. Egy kampány felállítása, személyre szabása, tesztelése lebonyolítása, kielemzése mindössze néhány óra munka. Egy hírlevél működtetése, miután egyszer felállította a rendszert, lehet akár teljesen önműködő is.

Utána nézett már ennek? És hány potenciális vevőjének az adatait gyűjtötte már össze a rendszerrel? Hányat küldött már szét a 200 díjtalan e-mailből?

uui.: A valódi Internet Marketing szinte lehetetlen egy olyan rendszer nélkül, mint amilyet a MarketingSzoftverek biztosít. Ha ez a technikai előny nem állna a rendelkezésünkre a valódi online piacépítés csak utópia volna. Így viszont az egyik leggazdaságosabb lehetőséget jelentheti Önnek új ügyfelek megszerzésére és megtartására.



Küldje el ezt az oldalt a barátjának, vagy vállalkozó ismerősének! Az üzletük múlhat rajta!
 
Kérem, írja ide az ismerőse e-mail címét:

Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!

 
 





Hírlevelünkkel Ön az elsők között lehet...
akik a leghatékonyabb marketing technikákat alkalmazzák!


Cikkeinkben hónapról hónapra a legjelentősebb Internet Marketing módszerekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem regisztrált "Az eredményes Online Marketing" című havi hírlevelünkre kérem, most feltétlenül tegye meg!


Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül más kezekbe. Ha valaha szeretné, Ön bármikor kijelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! Az üzlete múlhat rajta.



Az Ön vezetékneve:
Az Ön keresztneve:
Az Ön e-mail címe:

(Pl: kovacs@hotmail.com helyes,
de kovács@hotmail ,vagy kovács NEM HELYES!)


 Hírlevél! Kérem, EGYSZER kattintson a gombra odafönt!