Csak EGYSZER lesz Internet forradalom!
- Soha a történelem során nem állt nyitva
ekkora lehetőség, ekkora tömegek előtt.
- Soha a történelem során ember nem szalaszthatott el nagyobb lehetőséget...
...mint ezt a mostanit.

 

Elgondolkozott már azon, hogy milyennek kellene lennie egy ideális vállalkozásnak?

Úgy értem, ha Ön azon törné a fejét, hogy vállalkozásba kezdjen vagy, hogy a meglévő üzletét kibővítse, akkor milyen lehetőséget keresne? Hogy nézne ki az az üzlet, amibe MUSZÁJ LENNE BELEVÁGNI? Én most nem csak egy egyszerűen vonzó lehetőségre gondolok, hanem A LEHETŐSÉGRE...

...arra az üzletre, amire a legtöbben egész életünkben várunk, arra az üzletre gondolok, amit meglátva, átgondolunk, megértünk, beleszeretünk, és szinte megszállottakká válunk, hogy megvalósíthassuk.

Szóval hogy néz ki az Ön álmainak a vállalkozása? Hogy néz ki az az üzlet, amit nem csak érdemes megvalósítani, de amit NAGY valószínűséggel képes SIKERRE is vinni? Sokan ilyenkor azt mondják, hogy: Az én álmaim vállalkozása öt számjegyből áll, amit jövő héten kihúznak.

Én nem erre gondolok.

A "Lottó ötös" szemlélet nem üzletről szól. Aki erre vár nagy valószínűséggel semmilyen komoly lehetőségbe nem fogja beletenni azt a munkát, szenvedélyt, ami a sikeréhez szükséges. Én üzletről beszélek, olyan vállalkozásról, amit a gyermekeként nevelne fel, és ami aztán akár élete végéig is gondoskodna az Ön és családja anyagi jólétéről.

Szóval hogy nézne ki az Ön ideális üzlete?

Szerintem egy ideális vállalkozásnak legalább is hasonlítania kellene az alábbiakban leírtakra:


1.    Alacsony beruházási költség.
Ha az Ön erőforrásai a százmilliós nagyságrendben mozognak és nagy befektetői kedvvel bír, ez a szempont nem lesz Önnek különösebben fontos. Abban az esetben viszont, ha csak korlátozottak az anyagi lehetőségei és a pénzének az esetleges elvesztése egzisztenciális kockázattal jár, akkor Önnek ez egy életbevágó tényező lehet. Hány jó üzletet kellett eddig csak azért kihagynia, mert nem rendelkezett a megfelelő erőforrásokkal és nem is volt képes azokat időben előteremteni?

Vagy másképp mondva, hány vállalkozási ötlettől vette el a kedvét az a kockázat, amit egy a házára, lakására felvett jelzálog jelent. Persze ha nincs más lehetőség, hogyne vállalnánk a kockázatot, de én most az ideális üzletről beszélek. Arról, ami a sokmilliós nyereséget kis beruházási költség mellett hozza.


2.    Kis működtetési és fenntartási költség.
Ismeri azt az érzést, amikor egy rekordforgalmat hozó hónap után megnézi az egyenlegét és a nyereség alig nagyobb, mint az átlagos hónapokban? Ismeri azt a frusztrációt, ami azzal jár, hogy havi sokmillió Forint "csak" átfolyik Önön és miután minden felelőség és adminisztratív többletmunka terhe az Ön vállán nyugszik, a tényleges nyeresége alig nagyobb mint amennyit egy jól fizető állással kereshetne.


3.    Nem egyszerűen piacképes, hanem piachódító termék vagy szolgáltatás.
Nem érzi néha úgy, hogy elege van abból, hogy olyasmit visz a piacra, ami mint ha nem igazán kellene az embereknek. Vagy kellene nekik, de nem tudják megfizetni. Vagy olyan szűk a célpiac, hogy egy vagyonba kerül megcélozni. Vagy olyan tág, hogy mindenki nekik értékesít. Nincs még elege abból, hogy szinte könyörögni kell a vevőknek? Az ideális üzlet olyan terméket vagy szolgáltatást dob a piacra, ami érdekli az embereket, amit sokan meg akarnak és tudnak venni. Másképpen mondva van rá kereslet.


4.    Globális piac.
Ezt sokáig nem értettem. Miért akarna például Ön az Amerikai Egyesült Államokban értékesíteni, vállalkozni, ha értékesíthet, vállalkozhat itt az utcában is? Jó kérdés, igaz? Megmondom. Mert lehet, hogy az USA-ban nagyobb a fizetőképes kereslet az Ön szolgáltatására vagy termékére. Mert többet és sokkal magasabb áron tud ott értékesíteni, mint itt. Mert lehet, hogy Önnek egy olyan kínálata van, amelynek rendkívül szűk a célpiaca és így a közvetlen környezetében csak olyan kis mennyiséget értékesíthetne, hogy nem is éri meg belevágni, de amely szűk részpiac milliós tömegekre vetítve mégiscsak hatalmas és akár gazdaggá is teheti Önt. Soroljam még? A globalitáson keresztül Ön kihasználhatja az egyes területek eltérő életszínvonalából eredő különbségeket. Ön adhat egy nagyszerű fizetést egy helyi számítástechnikusnak és a kifizetett összeg többszörösét kaphatja a leszállított szolgáltatásért mondjuk Németországban. (Megjegyzem Németország, jelenleg ki van éhezve számítástechnikai szaktudásra.)


5.    Koncepcionálisan egyszerű és ezért könnyen duplikálható és automatizálható.
Ha Ön nem akar örökre a saját maga alkalmazottja lenni, ha előbb utóbb a vállalkozásából egy üzletet szeretne csinálni, azaz egy olyan vállalkozást, ami már nem csak Öntől működik, hanem egy idő után magától is, akkor ez egy kulcsfontosságú szempont lesz Önnek. Ha az Ön üzlete csakis az Ön személyétől él és működik, akkor Önnek nem üzlete van hanem "csak" egy vállalkozása, teljesen mindegy, hogy az mekkora. Az Ön személyének ez a nélkülözhetetlensége ugyan nagyon hízelgő lehet az ego-jának, de nagyon káros az életének. Van egy barátom, aki milliós nagyságrendben keres havonta, de amikor legutóbb elment Öt hétre nyaralni majdnem tönkrement. Egész biztos, hogy Ön nem ilyen üzletre vágyna.


6.    Folyamatosan fejleszthető és további lehetőségek felé nyitott koncepció.
Logikus, nem? Az elképzelés, ami tegnap vagyonokat hozott mára lehet egy teljes csőd. Ha az, amit csinál nem tud folyamatosan a piac VALÓDI igényeihez igazodni, akkor csak idő kérdése, hogy mikor kerül zsákutcába.


7.    Újratermelődő jövedelem.
Nekem ez a kedvencem. Egyszer megdolgozni az eredményekért, és aztán szabadnak lenni. Nem feltétlenül lustulni, de feltétlenül nagy anyagi és szervezeti szabadsággal ÉLNI.


8.   Örökölhető és átruházható.
Vannak jó bevételi lehetőségek, amik teljes egészében személyhez kötöttek. Egy jól fizető állás például nem nagyon örökíthető és nem is nagyon adható el. Egy vállalkozás esetében ezek ugyan megtehetőek, de az új tulajdonos személyes teljesítménye nélkül valójában az egész nem ér semmit. Ha megöröklök egy órásműhelyt, ahol a nagyapám havi 200.000 Ft-ot keresett a saját munkájával, nekem, aki csak azt tudom, hogyan kell beállítani egy órát ugyanez nem hoz semmit. Legfeljebb el, vagy bérbe adhatom az üzletet és az utóbbinál megint a bérlőn múlik minden.


9.   Befektetési érték.
Szerencsés lenne, hogy ha Ön egy olyan vállalkozásba kezdhetne, amelynek az értéke az Ön és mások által befektetett munkával arányosan növekedne. Sok olyan vállalkozás van aminek, miközben pénzt termelünk vele nem hogy nem nő, de folyamatosan csökken az értéke.


10. Szakmai támogatás.
Jó dolog, hogy ha az embernek nem kell újra feltalálnia a kereket. Jó dolog, ha a valódi, eredményeket hozó Üzleti titkokra nem kell mind magunk rájönnünk. Persze tudom, hogy elég naiv elképzelés azt gondolni, hogy az igazán értékes, úgymond súlyos milliókat érő információkat valaki csak úgy odaadja. Aki odaadná, az maga sem tudja őket, aki meg tudja az egy vagyont kér értük. Ha úgy érzi, hogy nem akarna a megfelelő marketing ismeretek biztosította előnyök nélkül vállalkozni, mindenképpen érdemes lenne megnéznie a "Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" - című tanulmányt.


11. Egy kiváló emberekből álló, kiváló csapat.
Hát nem ez a legnehezebb? Megtalálni és megtartani a megfelelő munkatársakat. Mire Ön kinevel egy alkalmazottat, addigra egy konkurens cégtől kap egy jobb ajánlatot és az Ön által  tett hosszútávu befektetés máris máshol kamatozik. Persze ez így rendben is van, hisz az ember sohasem volt az Ön tulajdona, és ahogyan Önnek, neki is a saját érdekeit is szem előtt kell tartania. A kérdés itt az, hogy miként tudná úgy motiválni a munkatársait, hogy azok ne akarjanak elmenni, hogy ne érje meg nekik elmenni?

Ha találna egy vállalkozási formát, ami ezekkel a paraméterekkel bírna és megtetszene Önnek, mit tenne akkor?

Belevágna?
Elkapná az aranyláz?

Sokan gúnyosan, kritikusan használják ezt a kifejezést: "Internetes aranyláz."

Lehet kritikusnak lenni.
Lehet gúnyolódni, sőt...

Én inkább csendben tanulok és gondolkozom. Én inkább a nyitott ajtókat keresem, és inkább segítek másoknak is megtalálni őket. Be is vallom. Engem és a munkatársaimat elkapta az aranyláz.

Hogy nézne ki egy ideális vállalkozás?
Tudja mit?
Szerintem nagyon hasonlítana egy tisztességes és becsületesen felépített online vállalkozáshoz.

Mindaz, amiről az iménti 11 pontban beszéltünk sajátja és előnye egy az Interneten keresztül működtetett vállalkozásnak.
Legyen az kizárólag az Interneten működő üzlet, vagy egy offline vállalkozás, melyet a világhálón keresztül visznek piacra.

Az Ön ideális üzletének a jelene és jövője, bármivel is foglalkozik jelenleg, minden bizonnyal az Interneten van.
A leglelkesítőbb és legbámulatosabb korban élünk, amit a világgazdaság csak látott. Soha a történelem során ember előtt nem álltak nyitva akkora lehetőségek, mint most Ön előtt.

Továbbmegyek. Az Internet nem csak egy lehetőség Önnek. Jóval több annál. Annyival több, hogy Ön meg sem engedheti magának a semlegességet.

Az, hogy Ön MOST mit kezd az Internet jelenséggel, lehet a kulcsa az Ön vállalkozása felvirágzásának, de az esetleges hanyatlásának is.

Ön is érzi már az illatát?
Itt ül a levegőben.
A változás illata.

Szélsőséges, kemény napok jönnek.
Az Internet mindent megváltoztat. Mindent.
Kész van rá?

Az Ön szolgálatában:
Schlingloff Sándor
Marketing MEGOLDÁSOK
info@marketingmegoldasok.hu


ui.: Ha szeretne többet tudni arról, hogy miként alakíthatja a vállalkozását egy "ideális üzletté" kérem, olvasson bele a következő cikkünkbe: "Konzultáció - Beszéljünk az Ön nyereségéről!"




Küldje el ezt az oldalt a barátjának, vagy vállalkozó ismerősének! Az üzletük múlhat rajta!
 
Kérem, írja ide az ismerőse e-mail címét:


Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!

 
 





Hírlevelünkkel Ön az elsők között lehet...
akik a leghatékonyabb marketing technikákat alkalmazzák!


Cikkeinkben hónapról hónapra a legjelentősebb Internet Marketing módszerekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem regisztrált "Az eredményes Online Marketing" című havi hírlevelünkre kérem, most feltétlenül tegye meg!


Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül más kezekbe. Ha valaha szeretné, Ön bármikor kijelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! Az üzlete múlhat rajta.



Az Ön vezetékneve:
Az Ön keresztneve:
Az Ön e-mail címe:

(Pl: kovacs@hotmail.com helyes,
de kovács@hotmail ,vagy kovács NEM HELYES!)


 Hírlevél! Kérem, EGYSZER kattintson a gombra odafönt!