Elrendezés - Egy weboldal ellenségévé válhat önmagának!

A "Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" - Marketing eBook első kötetének ez a szakasz azt tárgyalja, hogy miként kell összerakni egy weboldalt. Melyik fő elemet hova érdemes tenni és miért. Azt fogjuk most megnézni, hogy a grafika, a szöveg, a linkek, az interaktív elemek, a képek hogyan viszonyuljanak egymáshoz annak érdekében, hogy erősítsék, és ne gyengítsék egymást.

Igen! Jó olvasta. Egy weboldal ellenségévé válhat önmagának. Két magában nagyszerűnek tűnő dolog, mint mondjuk egy kép és egy cím, egy cím és egy animáció, a szöveg és a menü, helytelenül használva egy olyan kombinációt eredményezhet, ami meglophatja a lehetséges vevőt az üzenettől és így Önt a pénzétől.

Olyan ez, mint egy nagyszerű csatár, aki tényleg nagyszerű, de aki sohasem passzolja le a labdát. Az edzőnek, ahhoz hogy a CSAPAT nyerhessen, lehet, hogy egy esetleg gyengébb, de jó csapatszellemmel bíró játékost kell beállítania helyette.

Hol tartunk tehát?
Sokat beszéltünk az első néhány másodperc jelentőségéről. Tisztáztuk, hogy egy stresszelt szörföző esetében nagy valószínűséggel nincs is több időnk, mint az első néhány másodperc.

Ez alatt kell átadnunk az értékesítési üzenetünket (ami, ugye valószínűleg egyáltalán nem -elad-, hanem sokkal inkább -megold-), ez alatt az idő alatt kell meggyőznünk a lehetséges vevőt, hogy maradjon.

A legfőbb célunk tehát egy jó első benyomás kialakítása mellet, átadni AZ ÜZENETET.

Ha az első benyomás jó, az illető ezzel a megelőlegezett bizalommal fogja be az összes többi hatást is. Ezután Ön már csak eljátszani tudja, azt az első pillanatban megkapott tekintélyt. Persze ezt nem nehéz eljátszani, de azért mindenképpen jobb vele indulni, mint nélküle.

Ugyanakkor fordítva, egy kellemetlen, vagy gyenge első benyomást sokkal nehezebb feltornászni. Az idő rövidségét tekintve sokszor lehetetlen is.

Jobb tehát jól kezdeni.

Ennek a jó kezdésnek a cím / alcím / első bekezdés hármas a legfőbb szereplői és a hangulat kialakításában a grafika, illetve az oldal vizuális megjelenése.

Ugyanakkor vannak további elemek is, amik számítanak. Az alábbi felsorolásban megérintjük a legfontosabbakat és megnézzük azt is, hogyan kellene ezeknek egymáshoz viszonyulniuk, ahhoz hogy csapatban dolgozzanak a nagy közös cél érdekében, a lehetséges vevő megnyeréséért, és ne egymással versengjenek, miközben a vevő hamar úgy érezheti, hogy itt minden szép, csak Ő a fölösleges.

Nézzük meg tehát, hogy mi is történik a látogatóval, amikor megérkezik az Ön weboldalára:


1. Az első élménye, a webcím lesz
, amit addig olvasgat, amíg arra vár, hogy az oldalból legalább valami letöltődjön és megjelenjen. Egy jó webcím, amely önmagában azt sugallja, hogy Ön kompetens a területen, aranyat ér. www.kpffkft.hu domain nem tesz valami jó benyomást sem az olvasóra, sem a keresőprogramokra. Enné jobban hangzik például a www.magasfeszultseg.hu ,ha feltételezzük, hogy a KPFF Kft. nagyfeszültségű, elektromos rendszerek gyártásával és forgalmazásával foglakozik.

Mit szól ehhez? www.alexnm.hu Ez a cím ugyanazt rejthetné maga mögött, mint a www.marketingmegoldasok.hu mert, hogy az ALEX NM az én cégem többé-, kevésbé szerencsétlen neve. Melyikre lenne kíváncsibb? Melyik olvasásával fogadná nagyobb érdeklődéssel az éppen megnyíló weboldalt? Melyik épít Önben nagyobb szakmai tekintélyt?

Használjon tartalmas domainneve(ke)t. (Nyugodtan vásárolhat magának több találó címet is. Én például megvásároltam még a www.marketingtanacsadas.hu címet is és külön beregisztráltam a keresőkbe. Elég jelentős 25-30% extra látogatottságot hoz.)

Ne féljen attól, hogy egy webcím hosszú. Akit az tart vissza az oldal megtekintésétől, hogy öt betűvel többet kell begépelnie valószínűleg a nem-vevő kategóriába tartozik. Ugyanakkor egy kifejező, önmagában tartalmas és jelentéssel bíró domaint:

- könnyebb megjegyezni,
- szakmai tekintélyt kölcsönöz Önnek,
- ha valahonnan átkattintással érkezik a látogató, segíteni fog az első benyomás javításában és végül, pedig
- jobb helyezéseket hoz Önnek a keresőkben. (Erről még fogunk beszélni a -A látogatottság növelése- című fejezetben.)


2. A második élménye a letöltési idő.
Az internetes emberek türelmetlenek. A túl hosszú letöltési időt bosszankodással, vagy egyszerű továbbkattintással büntetik. A bosszankodás állapotát létrehozni a lehetséges vevőnkben egészen biztos, hogy nem célunk.

A bosszankodás nem növeli az eladásokat, mert belülről valahogy így hangzik: "Kik ezek az amatőrök, hogy egy 10 megás weboldalt raknak ide elém?!"

Fordítva meg így néz ki: "Na ez gyorsan ment. Nézzük csak..."

3. Miután az oldal letöltődött, vagy miközben az oldal töltődik (abban az esetben, hogy ha az oldal fokozatosan jelenik meg és épül föl) Önnek körülbelül 7-15 másodperce van arra, hogy meggyőzze a látogatót arról, hogy az egyetlen értelmes dolog, amit tehet, az hogy az elejétől a végéig áttanulmányozza az Ön oldalát.

Ha az oldal több táblázatban van, akkor a böngésző az egyes táblázatokat azonnal megmutatja, amint azok letöltődtek, illetve legelsőnek a táblázaton kívül lévő szövegrészeket jeleníti meg. Ez nagyszerű, hisz pont ezt szeretnénk, ha a látogató minél hamarabb befogadná a remélhetőleg ellenállhatatlanul jó üzenetünket. Kérem, ne vegye ezt könnyen. Egy megfelelő cím megtöbbszörözheti a teljes weboldal hatékonyságát, azaz a bevételeit.

Ha az oldal egy nagy táblázatban van, akkor egyszerre jelenik meg, miután minden letöltődött.

Ebben az esetben, ha a letöltés 15-30 másodpercnél tovább tart lehet, hogy érdemes tennie valamit azért, hogy vagy ne tartson ilyen sokáig, vagy, hogy időközben is legyen a látogatójának mit olvasnia. Egy jó megoldás egy automatikusan betöltődő réteget tenni a címoldalra, ami csak addig látszik, amíg az oldal töltődik. Ide írjon ki a fő üzenetből annyit, amennyivel az olvasó a letöltés másodpercei alatt könnyen elbánik, és amely ugyanakkor meg is győzi arról, hogy érdemes várnia.

Amikor pedig egyszer csak ott a teljes weboldal az Ön lehetséges vevője előtt, indul a stopper. Vajon a következő 7-15 másodperc elég lesz e neki, hogy megtalálja és befogadja azt az üzenetet, ami rávehetné arra, hogy maradjon. Ha nem, akkor Ön egyszerűen elveszített egy vevőt, meg még egyet, meg még egyet, meg még egyet, meg még egyet, meg még egyet...

Mit gondol, érdemes jól átgondolni, hogyan is nézzen ki az a címoldal, vagy csak egyszerűen mondjuk azt a grafikusunknak, hogy rajzolj valami szépet?! (Megjegyzem, hogy az esetek többségében Őt aztán halálosan nem érdekli, hogy Önnek később milyen profitja lesz az oldalával, vagy hogy lesz-e egyáltalán. Ö csak egyszerűen rajzolni fog valami szépet.)

Hát persze, hogy megéri átgondolni. Ne feledje, Önnek az Interneten semmi egyebe nincs, mint 7-15 másodperce és a weboldala. Ha ezt a hét másodpercet megnyeri, és minden további lépést is úgy csinál, ahogy ebben a könyvben tanácsolom, akkor megnyert egy vevőt, lehet, hogy egy életre.

Milyen főbb elveket kell szem előtt tartania ahhoz, hogy az üzenet, olyan könnyedén eljusson az olvasóhoz, mint ahogy forró kés belevág a vajba?

Erre a kérdésre a "Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" - Marketing eBook
első kötetében pontos választ kap.

Hat részletesen tárgyalt szemponton keresztül egész pontosan megmutatja Önnek, hogyan rakhatja Össze a weboldalát úgy, hogy ne váljon a látogatói temetőjévé. Nem is gondolná, hogy hány weboldal tulajdonos földeli el a lehetséges vevőit mindjárt az első néhány másodpercben.

Tisztelettel, az Ön szolgálatában:
Schlingloff Sándor
www.marketingmegoldasok.hu



Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!
"Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" - eBook


 





Hírlevelünkkel Ön az elsők között lehet...
akik a leghatékonyabb marketing technikákat alkalmazzák!


Cikkeinkben hónapról hónapra a legjelentősebb Internet Marketing módszerekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem regisztrált "Az eredményes Online Marketing" című havi hírlevelünkre kérem, most feltétlenül tegye meg!


Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül más kezekbe. Ha valaha szeretné, Ön bármikor kijelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! Az üzlete múlhat rajta.



Az Ön vezetékneve:
Az Ön keresztneve:
Az Ön e-mail címe:

(Pl: kovacs@hotmail.com helyes,
de kovács@hotmail ,vagy kovács NEM HELYES!)


 Hírlevél! Kérem, EGYSZER kattintson a gombra odafönt!