Hogyan és miért vállalkozunk az Interneten?
Az Internet Marketing erről szól: Alacsony tőkeigény, a működő üzlet esetében minimális munkaigény, és korlátok nélküli piac.

Úgy gondolom, hogy Önnek a fenti kérdés, már nem kérdés, legalábbis ami a második felét illeti. Ennek ellenére szeretnék néhány sort írni erről is, ha másért nem a megerősítés végett.

"Miért vállalkozzunk az Interneten?"
Azt kell, hogy mondjam: Nagyon is valós, és sürgető okai vannak.

Valójában az Online Vállalkozás az egyetlen általam ismert üzleti forma, amely a következő három paraméternek megfelel.

1. Az Induláshoz szükséges tőkeigény alacsony.
Mégpedig annyira, hogy bármilyen vállalkozó megengedheti magának, úgy értem, ha Önnek van pénze arra, hogy kocsival járjon, akkor arra is van pénze, hogy felépítsen, vagy akár felépíttessen egy online vállalkozást.

- Ha alapvetően mindent saját maga akar elkészíteni (Jó, ha erre felkészül, még akkor is ha egyes részfeladatokat kiad profiknak. A későbbiekben részletes segítséget adok Önnek ahhoz, hogy miként készítheti el saját maga a weboldalát.) a költségek a technikai eszközök megvásárlására, vagy bérlésére korlátozódnak. Olyanokra gondolok itt, alapszinten, mint tárhely bérlés egy szerveren, domainnév (és e-mail cím) vásárlás, Internet hozzáférés. Magasabb szinten talán a legfontosabbak a megfelelő marketing szoftverek, amik alapvetően három fő területet kell, hogy lefedjenek. A monitorozást, az eMail marketinget, illetve az ügyfélkapcsolataink és értékesítési folyamatainak az automatizálását, és végül a viszonteladói rendszerének az adminisztrációját. (Megjegyzem, a legtöbb Internet hozzáférés csomaghoz automatikusan adnak tárhelyet és e-mail címeket, amiből az utóbbit nem javaslom, hogy használja, mert nem a saját cégnevét tartalmazza.)

Mindezeknek az összköltsége egy induló vállalkozásnál várhatóan havi tíz és harmincezer forint közötti, de akár tízezer forint alatt is lehet.

- Ha nem kíván mindent saját maga elkészíteni és felállítani, akár fel is építtetheti az üzletét. Sőt, arra is van lehetőség, hogy ne csak a kivitelezést bízza szakemberekre, de akár az üzlete felfuttatását és későbbi működtetését is másokkal végeztesse (ami amúgy csak akkor jelentős munka, ha folyamatosan új termékeket vagy szolgáltatásokat kíván értékesíteni, vagy ha az Ön piaca annyira gyorsan változik, hogy relatív gyakran kell az értékesítési üzeneten változtatni).

Itt alapvetően három fő lehetőség áll nyitva Ön előtt:

  • Az Ön felügyeletével Az Ön pontos utasításait követve egy webgrafikai cég elkészíti a honlapját, ők a későbbi webmesteri feladatokat is elvállalhatják. Itt a lényeg az, hogy ami a marketing szempontból jelentős tényezőket illeti, MINDENNEK Öntől kell származnia. Muszáj, mert az esetek 99%-ában a webdesigner NEM ÉRT HOZZÁ! Valószínűleg még veszekednie is kell vele, mert rutinból ugyanazt az esztelenséget fogja csinálni, amit eddig is, és amiből Önnek vajmi kevés profitja származna. A későbbi felfuttatás és működtetés az Ön feladata lesz. Valahogy úgy kell ezt elképzelnie, mint egy házépítésnél a tervező és a kőműves kapcsolatát. Ön KELL, hogy legyen a tervező, a grafikus, webgrafikus és a programozó, pedig a kőműves. Ha ez megfordul Ön 99%-os valószínűséggel bajban van.

    A megfelelő webdesigner cég kiválasztása:
    - A legjobb, ha olyan rajzolóval dolgozhat, akinek nem csak van némi fogalma az Internet marketingről, de tényleg tudja, hogyan működik egy hatékony értékesítési weboldal, és lehetőleg ezt a könyvet is legalább olvasta.
    - Feltétlenül nézze meg a cég előző munkáit.
    - Beszéljen néhány ügyfelükkel. Hívja fel őket, és nyugodtan kérdezze meg a véleményüket a cégről.
    - Nézzen körül több cégnél, hogy kapjon egy megfelelő képet az árakról is.
    - Mindenképpen tisztázza előre, hogy mi mennyibe kerül, hogy mit tartalmaz az ár és mit nem.

    MEGJEGYZÉS: Önmagában egy weboldal elkészítése is egy több akár önálló munkafolyamatot felölelő feladat. Lehet, hogy hagyományos grafikus bevonásával, egy webgrafikus készíti el a megjelenés művészi oldalát, majd egy webszerkesztő rakja össze belőle magát a működő oldalt. Elképzelhető, hogy egy programozó bevonása is szükséges aki, egy esetleg összetettebb rendszer háttérprogramjait készíti el. Mindez "csak" a kőművesmunka.
    Ahhoz, hogy Önnek ebből pénze is legyen, a kőműves munkát meg kel, hogy előzze egy üzleti tervezés, és követnie kell a felfuttatás és üzemeltetés, melyek jellegüket tekintve MARKETING feladatok. A valóságban ez legtöbbször, pedig úgy néz ki, hogy van egy webdesigner (hívjuk így azt a személyt, vagy céget, aki végül is elkészíti az oldalt), és MINDENT Ő csinál. Mekkora hozzáértéssel? Mekkora tudatossággal? Mekkora elkötelezettséggel? És, ha mindezeket tényleg megcsinálja, akkor, mennyiért? (egy kisebb vagyont kellene kérnie)
    Szóval, a valóságban ez úgy néz ki, hogy rajzolnak Önnek "valamit" amivel szemben a minőségi követelmény mindössze az, hogy: ÖN a végén elfogadja! Nagyjából megcsinálják Önnek azt, amit kér és kész. Ha Önnek fogalma nincs az egészről, akkor is azt csinálják, amit kér. Az átlagos grafikai stúdió teljesítménymérője az ügyfél pillanatnyi "tetszése" és NEM a későbbi eredményesség. Az egyetlen megoldás az, hogy Önnek tudnia kell, hogy mit és miért akar.

    Az után a lehetőség után, hogy mindent maga készít el, ez a legolcsóbb megoldás. Használható webgrafikát már százezer forint körüli összegért is készíttethet. Fél millióért szinte korlátok nélkül a leggyönyörűbb Flash animációt (speciális web technika, mozgó és interaktív képelemek alkalmazására) is megkaphatja. (Semmiképpen nem javaslom a teljes oldal Flash technikával való elkészíttetését, sem a túl méretes, lassan töltődő animációk alkalmazását, de a kis, finom Flash elemek beillesztésével nincs baj.)
    A webgrafika szintjén az óradíjak 5.000 és 10.000 Ft között mozognak.

  • A másik lehetőség, hogy megbíz egy marketingest, aki megtervezi Önnek az üzletét és Ön helyett, Ő tartja a kapcsolatot a grafikusokkal. Attól függően, hogy milyen mélységben kívánja a marketing szakértőt alkalmazni, itt a költség a weboldal konkrét elkészítésén túl, a néhány százezres nagyságrendtől a milliósig terjedhet.
  • A harmadik, hogy rábízza a teljes kivitelezést egy online marketing ügynökségre, akik mindent megcsinálnak, kitalálják, elkészítik, megírják, felfuttatják és működtetik az üzletét. Ez a legköltségesebb megoldás, de az Ön részéről mindössze annyi energia befektetést követel, hogy ellássa a szakembereket elegendő információval a vállalkozásáról.

Az egyik alapelv ezeknél a megoldásoknál az, hogy Önnek mindenképpen érdemes értenie az üzleti eredmény szempontjából kritikus pontokhoz, még akkor is, ha marketing szakemberrel dolgoztat. Mire ezt a könyvet kétszer elolvasta Ön hasonlóan felkészült lesz, sőt egyes esetekben többet fog tudni az Internet Marketing gyakorlati lehetőségeiről, mint a legtöbb ügynökség szakértői.

A másik az, hogy ne dolgoztasson olyan szakemberrel, aki nem vállal garanciát, vagy Önnel együtt valamekkora kockázatot. Tisztázza a grafikussal, hogy hányszor hajlandó újrarajzolni az oldalt anélkül, hogy felárat kellene fizetnie, beszélje meg a marketingessel, hogy milyen eredményt várnak és a jussának egy részét csak az eredmények után fizesse ki. Ugyanígy érdemes az ügynökséggel is dolgoznia, miközben Ők minden bizonnyal a későbbi teljes bevétel egy bizonyos százalékát is el fogják kérni Öntől.

Egy későbbi fejezetben részletesen foglalkozom a webes és marketinges szakemberekkel, szövegírókkal és programozókkal való együttdolgozás trükkjeiről.

2. Ha fut az üzlet a munkaigény minimális.
Ez az, amiért számomra az Online vállalkozás és azon belül az Internet Marketing rendkívül értékes. Meg kell, hogy jegyezzem, a későbbi lazításnak a felépítés idején kell megfizetni az árát. Ahhoz, hogy egy rendszer tényleg önműködő lehessen Önnek előre el kell készítenie az összes kommunikációs folyamatot, rendszerbe kell azokat állítania és le kell őket tesztelnie. Önnek sok munkát (vagy pénzt) kell befektetnie az elején, hogy aztán később esetleg egyáltalán ne kelljen dolgoznia.

3. Ön világméretű piacot érhet el.
Ennek a jelentősége talán csak akkor nem látszik első ránézésre, hogy ha Ön nem beszél angolul és ezért meg sem fordult fejében, hogy ugyanazzal az erővel, amivel a Magyar piacon értékesíthet, értékesíthet a világpiacon is.

Miért akarna például Ön az Amerikai Egyesült Államokban értékesíteni, vállalkozni, ha értékesíthet, vállalkozhat itt az utcában is? Jó kérdés, igaz? Megmondom.

  • Mert lehet, hogy az USA-ban nagyobb a fizetőképes kereslet az Ön szolgáltatására vagy termékére. Mert többet és sokkal magasabb áron tud ott értékesíteni, mint itt. (A online értékesítéseknek több mint 90%-a USA-ban történik.)
  • Mert lehet, hogy Önnek egy olyan kínálata van, amelynek rendkívül szűk a célpiaca és így a közvetlen környezetében csak olyan kis mennyiséget értékesíthetne, hogy nem is éri meg belevágni, de amely szűk részpiac milliós tömegekre vetítve mégiscsak hatalmas és akár gazdaggá is teheti Önt. Soroljam még?
  • A globalitáson keresztül Ön kihasználhatja az egyes területek eltérő életszínvonalából eredő különbségeket. Ön adhat egy nagyszerű fizetést egy helyi számítástechnikusnak és a kifizetett összeg többszörösét kaphatja a leszállított szolgáltatásért mondjuk Németországban. (Megjegyzem Németország, jelenleg ki van éhezve számítástechnikai szaktudásra.)

A technikai és pénzügyi "akadályok" nem valósak. Önnek egy nemzetközi bankkártya szerződésre van szüksége (javaslom, hogy egyeztessen a könyvelőjével és ügyvédjével), hogy elfogadhasson bankkártyás fizetést és egy megállapodásra valamelyik nagy szállítóvállalattal, mint a FedEx vagy a DHL és nagyjából kész is.

Mindenképpen célszerű viszont először a magyar piacon tapasztalatot szereznie mielőtt nekivág a világpiacnak.


Tisztelettel, az Ön szolgálatában:
Schlingloff Sándor
www.marketingmegoldasok.hu

ui.: Az iménti néhány sor a "Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" - Marketing eBook részlete.


Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!
"Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" - eBook


 





Hírlevelünkkel Ön az elsők között lehet...
akik a leghatékonyabb marketing technikákat alkalmazzák!


Cikkeinkben hónapról hónapra a legjelentősebb Internet Marketing módszerekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem regisztrált "Az eredményes Online Marketing" című havi hírlevelünkre kérem, most feltétlenül tegye meg!


Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül más kezekbe. Ha valaha szeretné, Ön bármikor kijelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! Az üzlete múlhat rajta.



Az Ön vezetékneve:
Az Ön keresztneve:
Az Ön e-mail címe:

(Pl: kovacs@hotmail.com helyes,
de kovács@hotmail ,vagy kovács NEM HELYES!)


 Hírlevél! Kérem, EGYSZER kattintson a gombra odafönt!