Elveszíteni az első 15 másodpercet egyenlő azzal, hogy "klikk..." és a látogató már ott sincs. Vizuális megjelenés, avagy hogyan is nézzen ki az Ön weboldala, ahhoz hogy a ne veszítse el a vevőit mindjárt az első másodpercekben?

Az első, amit még egyszer le szeretnék szögezni az a következő: Egy értékesítési weboldalnál a webgrafika, az oldal képi megjelenése nem cél, hanem eszköz. Ha önálló céllá válik nagy valószínűséggel ellene fog dolgozni az üzleti célnak, versenyezni fog vele és nem kiszolgálni.

Lássuk, hogy mi is történik.

Az Ön lehetséges ügyfele megtalálja Önt valamelyik keresőben, látja valahol az Ön hirdetését, legyen az csupán egy címlink valamely viszonteladójának a weboldalán, vagy egy cikkrészlet, egy rövid bemutatkozó, amiről át lehetett kattintani az Ön oldalára. Megtalálja, elolvassa, és úgy ítéli, hogy megér egy kattintást.

Ami ezután következik üzletileg élet, és halál fölött dönthet.

Hallott már az első benyomás jelentőségéről? Persze, hogy hallott, már a könyökén jön ki. A baj csak az, hogy amíg egy személyes találkozónál az első néhány másodperc nagyon fontos, úgy az Interneten ugyanez az első néhány, 7-15 másodperc nem NAGYON FONTOS, hanem ez MINDEN, AMIJE VAN! Önnek nem csak egyszerűen fontos az első hét, tizenöt másodperc, hanem ez az ÖSSZES idő, amit kapott, ami a rendelkezésére áll, hogy átadja azt az üzenetet, ami maradásra bírja a látogatóját.

Melyik látogatóját? A nem-vevőt? Nem, vele nem törődhetünk. Menjen nyugodtan tovább, vagy maradjon, bánom is én.
Akit maradásra kell bírnia az, a vevő, de leginkább a lehetséges vevő.

És erre Önnek mindössze néhány másodperce van.


Ha nem biztos benne, hogy pontosan érti, hogy mit is próbálok mondani, akkor most inkább álljunk meg, és beszéljünk róla, mielőtt továbbmennénk.

Az Interneten 15 másodperc nem kis idő. A szörfölgető, vagy konkrétan kereső ügyféljelölt már minden bizonnyal megnézett egy szép csokor oldalt, és nem talált igazán kedvére valót. Nem tudom, hogy Ön hogyan van vele, de én fél óra internetezés után frusztrált vagyok a sok unalmas, érdektelen és felszínes oldal láttán, ahol senki "egy értelmes szót nem szól hozzám". Amikor belekattintok a következő oldalba valahogy így gondolkozom. Van tíz másodperced arra, hogy mutass valamit, és már itt sem vagyok. Sokszor még arra sincs türelmem, hogy megvárjam, amíg a teljes oldal letöltődik, és már ott sem vagyok. Többnyire akkor döntöm el, hogy megyek, amikor elolvasom a címet és az első néhány írott mondatot, vagy ha nincs ilyen (sokszor nincs) akkor a linkeket, és minden, amit olvastam teljesen semmitmondó.

Pl: Üdvözöljük a KPFF Kft. Honlapján! Nagy öröm nekünk, hogy érdeklődésével megtisztelt minket. Cégünk nagy hangsúlyt fektet az ügyfelei magas szintű kiszolgálására. Tíz éves tapasztalatunk és a piacon kiérdemelt pozíciónk minden alapfeltételt biztosít az ügyfeleink igényeinek messzemenő kielégítésére...

Ezután a szemem kétségbeesetten keres még egy-két pontot, ahonnan hasznosabb információt kaphatnék, de nem talál semmilyen támpontot, elolvasom a linkeket, amik valahogy így hangoznak: főoldal, rólunk, termékeink, referenciák, kapcsolatfelvétel, rendelés. (semmitmondó, semmitmondó, semmitmondó...) Most már mindent tudok és klikk... már itt sem vagyok.

Mire az iménti példában azt az öt mondatot elolvasta, Önnek legalább két dolgot meg kellet volna tudnia:

  • Ez az oldal olyasmivel foglalkozik-e, amire Önnek szüksége van.
  • Mi az a legnagyobb előny, amihez hozzájuthat, hogy ha továbbolvas, és ezzel kapcsolatban legalábbis kíváncsinak kellene lennie.

OK, akkor most had tegyek fel néhány egyszerű ellenőrzőkérdést.
Lehet-e Önnek szüksége arra, amivel a KPFF Kft. foglalkozik?
Miért nem tudja?
Igen, pont azért, mert nem mondták, hogy mivel foglalkoznak.

Következő kérdés:
Mi az a legnagyobb előny, amihez hozzájut, ha továbbolvas?
Tessék?
Így van. Az Ön előnye az eddig olvasottak alapján az, hogy még pontosabban megtudhatja, milyen nagyszerű a KPFF Kft.

Utolsó kérdés:
Kíváncsi a KPFF Kft. üzenetének folyatatására? Legalább egy kicsit lelkes lett?

Én azt mondom, hogy a KPFF Kft. kapott tőlünk 15 másodpercet, vagy talán még többet is és nem a megfelelőt kezdte vele. Nem mondom, hogy ne volna esetleg korrekt munka a weboldaluk, de... egyszerűen nem mondott eleget ahhoz, hogy maradjunk.

A rossz hír az, hogy ez az Ön weboldalával is előfordulhat. A lehetséges vevő megérkezik, és anélkül megy el, hogy az oldal akár csak a legapróbb nyomot is hagyta volna az emlékeiben.

Mi az, amit Önnek el kell érnie ez alatt az első néhány másodperc alatt? Három dolgot:

  • Meg kell mutatnia, hogy mivel is foglalkozik.
  • Össze kell foglalnia a teljes értékesítési üzenetet, azaz a legnagyobb előnyt, amihez a látogatója hozzájuthat, ha marad, ha TOVÁBBOLVAS.
  • Egy jó első benyomást kell tennie, olyat, amely összhangban van az üzleti céljaival.

Ez elég nagy feladat 15 másodpercre.

Hogyan érheti ezt el?

Ön az alábbi kategóriákkal kell, hogy számoljon, és ezeknek a megfelelő összjátékával elérheti, hogy az üzenet, ami képes megragadni a látogató érdeklődését a megfelelő hatással el is jusson hozzá.

  • A szöveg, és hogy miért és hogyan kell a központi helyet, gyakorlatilag a főszerepet kapnia a weboldalon.
  • Tördelés Tipográfia - el sem hiszi, hogy milyen nehézzé teheti a látogatóinak, hogy el is olvashassák, amit Ön írt. Ha nem ír semmit, Ön vesztett. Ha nem ír eleget, Ön veszített. Ha nem a megfelelőt írja, Ön veszített. Ha nem olvassák el, azt amit írt, Ön veszített.
  • Image - egy arculat, egy személyiség, egy hangulat, egy stílus, amit következetesen végigvisz az oldalain. Ez az arculat mintegy felettes vezérelv az egész vizuális megjelenését meg fogja határozni.
  • Grafika - A művészi elem az Ön oldalán, melynek a szerepe mindössze kettő: A minőségével (nem a kifinomultságával, vagy bonyolultságával) a profizmus tekintélyét közvetíteni és az előbb említett arculatot, hangulatot, személyiséget kifejezni.

    A grafikának CSAK árnyaló szerepe van. A grafika nem feltétlenül egy kifinomult rajz, hanem lehet, hogy csak egy vizuális ötlet, miszerint Ön egy bizonyos rendben újra meg újra használ, mondjuk két színt és egy szöveget, akár a cégnevét, vagy egy szlogent, egy képet, egy fotót. Az egyszerűségben sokszor nagyszerűség is van.


    - A jó ízlés / A közízlés / A saját ízlésünk (Attól, hogy Önnek tetszik...)
    - Színek (számuk, tónusuk, elrendezésük)
    - Háttér
    - Méretek (byte és cm)
  • Elrendezés - Az oldal egyes elemeinek egymáshoz való viszonya és elhelyezkedése és aránya és a hangsúlyosságuk melyek egyike sem tetszőleges.

    - Logo és cégnév
    - Kép vagy grafika
    - Cím és szöveg
    - Linkek
    - További illusztrációk, díszítők
    - Flash





Tipográfia és tördelés
Tisztáztuk tehát, hogy ahhoz, hogy Ön maradásra bírja a látogatóit, ahhoz a lehető leghatékonyabban, át kell adnia azt az értékesítési üzenetet, amely meggyőzi Őket arról, hogy mindenképpen érdemes maradniuk, hogy megtalálták, amit kerestek. Erre nincs túl sok ideje, úgyhogy konkrét szavakat és mondatokat fog használni, melyek hatékonyan összefoglalják a mondandóját.

Ezek a szavak semmit sem érnek viszont akkor, hogy ha nem vagy csak részben olvassák el őket. A tesztelések eredményéből tudjuk, hogy az olvasó el akarja olvasni a szöveget, de ugyanakkor azt is tudjuk, hogy van néhány tényező, ami erősen megnehezítheti ezt az olvasást.

Ezekről fogunk most a "Tipográfia és tördelés" nyomán és az "Elrendezés" pontban beszélni. Ez a kettő talán a legizgalmasabb és legjövedelmezőbb része a könyv eme fejezetének. Ha ezt megérti, mindig képes lesz olyan szövegeket írni, amelyek át is adják a szándékolt üzenetet. Képes lesz továbbá arra is, hogy úgy helyezze el a szövegeit az oldalon, hogy el is olvassák azokat. Tudja, hogy milyen sokan próbálkoznak ezzel hiába?

Amikor Ön elhelyezi a szöveget a weboldalán, a következő szempontokat kell szem előtt tartania:

  • Befogadhatóság, befogadási rend és a szem vezetése.
    Itt egyszerűen arról van szó, hogy szeretnénk, ha az olvasó rögtön tudná, hogy hol kell elkezdenie az olvasást, és hol kell folyatatnia.
  • Olvashatóság.
    El sem hiszi, hogy milyen nagy százalékban hagyják abba az olvasást emberek azért, mert a szöveg nehezen volt olvasható. Persze néhány sort mindenből elolvasnak, de néhány oldalt is?
  • Esztétika - a szöveg szépsége.
    Ha egy kicsit odafigyel, akkor az Ön weboldalának a szövegei nem unalmasak, hanem díszei lesznek a weboldalának és egy egységes, következetes hatást keltve, a profizmusának egy jelévé válnak.


Ezeket a kérdéseket, amiket 100 weboldalból 95 elront, a "Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" - Marketing eBook első kötete, 11 pontban teljes részletességgel tárgyalja.


Tisztelettel, az Ön szolgálatában:
Schlingloff Sándor
www.marketingmegoldasok.hu



Az ablak bezárása és visszatérés az előző oldalra!
"Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre!" - eBook

 





Hírlevelünkkel Ön az elsők között lehet...
akik a leghatékonyabb marketing technikákat alkalmazzák!


Cikkeinkben hónapról hónapra a legjelentősebb Internet Marketing módszerekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem regisztrált "Az eredményes Online Marketing" című havi hírlevelünkre kérem, most feltétlenül tegye meg!


Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül más kezekbe. Ha valaha szeretné, Ön bármikor kijelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! Az üzlete múlhat rajta.



Az Ön vezetékneve:
Az Ön keresztneve:
Az Ön e-mail címe:

(Pl: kovacs@hotmail.com helyes,
de kovács@hotmail ,vagy kovács NEM HELYES!)


 Hírlevél! Kérem, EGYSZER kattintson a gombra odafönt!