Warning: Uninitialized string offset 0 in /var/www/www.marketingmegoldasok.hu/htdocs/wp-includes/class-wp-theme.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /var/www/www.marketingmegoldasok.hu/htdocs/wp-includes/class-wp-theme.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /var/www/www.marketingmegoldasok.hu/htdocs/wp-includes/functions.wp-scripts.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /var/www/www.marketingmegoldasok.hu/htdocs/wp-includes/functions.wp-scripts.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /var/www/www.marketingmegoldasok.hu/htdocs/wp-includes/canonical.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /var/www/www.marketingmegoldasok.hu/htdocs/wp-includes/canonical.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /var/www/www.marketingmegoldasok.hu/htdocs/wp-includes/admin-bar.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /var/www/www.marketingmegoldasok.hu/htdocs/wp-includes/admin-bar.php on line 1
Tőkebevonás | MarketingMEGOLDÁSOK by Schlingloff Sándor

Tőkebevonás

Amennyiben a cége megfelelő növekedési lehetőséget hordoz, készek vagyunk felvállalni nem csak magát a fejlesztést, de az ahhoz szükséges tőke bevonását is.

Ha meg tudja fizetni, több vevőt hozunk Önnek, mégpedig nagyobb állandósággal mint amit valaha reálisnak tartott.
Ha nem tudja, vagy nem akarja megfizetni, de mégis szeretné, előteremthetjük Önnek a fejlesztéshez szükséges tőkét is.

Egyszerű tőkebevonásTőkebevonás Startup potenciállal

Tőkebevonás

Segítünk a vállalkozása megtöbbszörözésében

Vannak vállalkozások, legyenek azok ígéretes kis- vagy már bizonyított középvállalkozások, amelyek elképesztő növekedési potenciállal bírnak.

Vannak vállalkozások amelyek képesek volnának néhány éven belül a jelenlegi eredményeik többszörösét is produkálni, mégpedig egyfajta természetességgel, a lényegükben rejlő piacképesség egyszerűségével.

 

A) Lehet hogy az Ön vállalkozásában is van kihasználatlan potenciál? 

Nem kell erről azonnal szélsőségekben gondolkozni. Lehet hogy az Ön vállalkozása nem képes 20-50 szeres növekedésre, de igenis képes megduplázni, megháromszorozni, de nem is olyan ritkán meg öt- vagy akár tízszerezni a forgalmát.

Lehet hogy az Ön vállalkozása nem egy zseniális, a korát megelőző találmányon alapszik, de egy minőségi és nagyon is piacképes terméken vagy éppenséggel szolgáltatáson, amelyet néhány, nem is olyan bonyolult feltétel teljesülésével sokkal többen is megvennének mint ahányan jelenleg teszik.

Ki kell mondanunk, hogy vannak egyszerű, “hétköznapi” vállalkozások, amelyek valódi STARTUPOK lehetnének.

…lehetnének, de MÉGSEM azok.

Vannak vállalkozások, amelyek sohasem bontakoztatják ki ezt a lényükben rejlő lehetőséget.

 

B) Vajon miért vegetálnak amúgy zseniális vállalkozások?

A mikro- és kisvállakozások, de nem ritkán a középvállalkozások  esetében is hiányzik az alábbi tényezők valamelyike, nem ritkán mindegyike.

Többnyire az alábbi három ok valamelyike, vagy azok kombinációja tehet a kiemelkedő növekedés elmaradásáért.

1) Akadozó működés, azaz nehézség további vevők minőségi kiszolgálására. – E mögött többnyire a rendszerszintű folyamatok hiánya és vagy menedzsment problémák húzódnak.

2) A meglévő vevők elégedettsége ellenére az új vevők, illetve visszatérő vevők számának stagnálása, vagy túlzottan lassú növekedése – E mögött marketing és értékesítési rendszerek mennyiségi, illetve minőségi hiánya húzódik meg.

3) Az első és második pontban megfogalmazott fejlesztési igények teljesítéséhez szükéges emberi és anyagi erőforrások hiánya. – Egyszerűen nincs megfelelő ember aki elvégezné a szükséges fejlesztést és nincs pénz sem a megfelelő emberek megfizetésére, sem a fejlesztés egyéb vonatkozásainak finanszírozására

Borzasztóan leegyszerűsítve, de ennek a három fő oknak a variációi okozzák a megrekedést.

Talán létezik egy negyedik is. A hibás vezetői, illetve tulajdonosi hozzáállás. Ezt eddig azért nem említettük, mert – bár tudnánk – ezen most mégsem akarunk segíteni.

 

A Marketing és Cégfejlesztés csodákra képes, de több pénzbe kerül, mint amennyit a legtöbb cégtulajdonos ki akarna fizetni. 

Marketing jogcímen nem ritkán csak piszmogás és alibi munka folyik (Itt hirdetünk, ott hirdetünk. Itt posztolunk, ott posztolunk.) Aztán a lelkiismeret megnyugtatása érdekében az eltökéltebbek rászánják magukat egy drága, de önmagában haszontalan honlap elkészítésére, szinte csak azért hogy később azt mondhassák: “Erre is elköltöttem egy csomó pénzt és mégsem lett belőle semmi.”

A valódi, tartós és jelentős eredményeket hozó marketing és értékesítés rendszereinek kiépítése, optimalizálása és a piac változásaihoz való folyamatos hozzáigazítása nem erről szól.

A tartós és jelentős eredményeket hozó marketing egy a vállalkozás alaptevékenységének kifejlesztéséhez mérhető, ahhoz nagyon is hasonló nagyságrendű feladat és ennek megfelelő anyagi, emberi és időbeli ráfordítást igényel.

Kiadni évi 10-30 millió forintot marketing fejlesztésre, és aztán másik 10-30 milliót rendszerfejlesztésre jónéhány cégtulajdonos számára nehezen elfogadható kiadás. Ugyanakkor a legtöbb fejlesztés nem hoz átfogó változást ennél jelentősen kisebb összeg elköltése nélkül.

Persze az első eredményeket töredék költségen is fel tudjuk mutatni, de a végén, az igazi áttörés érdekében csak elköltésre kell kerüljenek ezek az összegek. Ha nem, akkor az eredmények is elmaradnak.

A jó és tapasztalt marketingesek pontosan tudják hogy mennyibe kerülne valódi eredményeket hozni, de mert azt is tudják, hogy a reális költségeket a megrendelők úgysem vállalnák, inkább azt hazudják, hogy kevesebből is meg lehet csinálni. De nem lehet.

Így a részfeladatokra elköltött pénz többnyire nem hozva a várt eredményeket csak egy újabb csalódáshoz vezet és a negatív spirál csak egyre mélyül.

A marketing és értékesítési rendszerek, de ugyanígy az önműködő vállalkozáshoz vezető vállalati rendszerek kiépítése is SOK pénzbe kerül. Többe mint amennyit az átlag vállalkozó meg akarna fizetni.

A legtöbb cég ennek az erőforráshiánynak az ördögi körében vesztegel.

Hogyan?

Elsőként tőkét hozunk a cégébe, aztán több vevőt, pontosabban sokkal-sokkal több vevőt. Mindeközben pedig segítünk automata folyamatokat kialakítani, hogy a vállalkozása amennyire csak lehetséges önműködő lehessen.

Hol is tartunk?

Ott, hogy vannak vállalkozások amelyek bár a lényegüket tekintve igazi aranybányák lehetnének és lehet, hogy az Öné is ilyen.

Megfelelő rendszerfejlesztés, marketing és értékesítés hiányában, illetve az ezekhez szükséges emberi és anyagi erőforrások hiányában ezek a vállalkozások – a maguk szintjén – de mégiscsak vegetálnak.

Amennyiben felébredt Önben a gyanú, hogy esetleg az Ön vállalkozása is ilyen, mi egyrészt segíthetünk kideríteni, hogy tényleg így van-e, másrészt, ha igen, segíthetünk ezt a rendkívüli, de bizonyos értelemben szunnyadó lehetőséget feltárni, finanszírozni és az első lépéstől az utolsóig meg is valósítani.

 

Mi azzal foglalkozunk, hogy…

  • Feltérképezzük ígéretes vállalkozások növekedési potenciálját.
  • Tervet készítünk ennek a potenciálnak a kiaknázására.
  • Bevonjuk a potenciál kiaknázásához szükséges tőkét.
  • Lépésről lépésre meg is valósítjuk, illetve menedzseljük azt a fejlesztést, amely révén a vállalkozás képessé válik arra a növekedésre, amelyet elvártunk tőle.

Egy méltányos önerő meglétét feltételezve gyakorlatilag külső erőforrásokkal megvalósítunk a cégében egy olyan fejlesztést, amelynek eredményeként a vállalkozása folyamatosan, rendszerszinten fog sokkal, sokkal több vevőt kiszolgálni mit eddig, mégpedig amennyire csak lehetséges önműködően.

A tőkebevonást a cége kisebbségi tulajdonrészének értékesítésével tudjuk megvalósítani.

A befektetők szinte minden esetben beleszólási joggal NEM rendelkező, arra igényt sem tartó kisbefektetők.

 

A tőkebevonásnak alapvetően két útja lehetséges:

  • Egyszerű Tőkebevonás
  • Tőkebevonás STARTUP potenciállal.

A tőkebevonás alapját mindkét esetben beleszólási jog nélküli kisbefektetők képzik, de időnként előfordul, hogy nagyobb tőke is érkezik egyszerre. Ez utóbbi a nehezebb eset hisz a nagyobb befektető beleszólást is kérhet. Az ilyen, nagyobb befektetés elfogadása vagy elutasítása egyedi megfontolás tárgyát képezheti.

Nézzük meg most ezt a két alapvető lehetőséget közelebbről.

1) Egyszerű Tőkebevonás

Ebben az esetben a befektető nem számít vagyontöbbszöröződésre. Abból indulunk ki, hogy a cége egy jól működő, ígéretes vállalkozás, amely az elkövetkező években stabilan fog működni és növekedni.

(+) A befektető jó esetben osztalék nyereségre és a megszerzett cégtulajdonrészének (a banki kamatokat azért jelentősen meghaladó, de normális) értéknövekedésére számít.

(-) A befektető tisztában van vele, hogy egy kockázatos befektetést vállalt, ahol piaci körülmények megváltozásával, a megszerzett cégtulajdon elértéktelenedésével jelentős akár teljes veszteség is érheti.

Amennyiben az Ön cége nem rendelkezik startup potenciállal, a tőkebevonásnak ezt a lehetőségét segítünk Önnek kiaknázni. Ez kisebb költségek mellett a jelenlegi cégértékkel arányos tőkebevonást tesz lehetővé. Hogy a befolyó összeg kisebb vagy nagyobb lesz az egyrészt a cégéről készült bemutatóanyagon másrészt a keresleten fog múlni.

2) Tőkebevonás STARTUP potenciállal

Az önmagát megtöbbszörözni képes, kiemelkedő növekedési potenciállal bíró vállalkozást, néhány további feltétel teljesülésével, Startupnak is hívhatunk. A kulcs viszont sokszor a “néhány további feltétel”-en van.

Ezek a feltételek a következők:

  • A tulajdonos által felvállalt és következetesen képviselt elkötelezettség a növekedési pálya követésére
  • Megfelelő növekedési stratégia és terv
  • Megfelelő emberi, anyagi és szellemi (know-how) erőforrások
  • Megfelelő menedzsment

A startupok azért izgalmas lehetőségek, mert akár egy kivásárlás esetében, akár a rendes működés során is elképesztő vagyont hozhatnak a tulajdonosoknak. A bennük rejlő lehetőség felszabadításával, úgymond többszázmilliós, milliárdos vagyont állítanak elő, mégpedig a tulajdonosok szempontjából szinte a “semmiből”.

Ez a potenciál adja a lehetőséget a NAGYOBB tőkebevonásra.

Ebben az esetben…

…a befektető viszonylag rövid időn belül (1-3 év) realizálódó, jelentős cégérték növekedésre számít, amely cégérték növekedésre spekulálva hajlandó egy adott tulajdonrészt magasabb áron is megvásárolni.

(+) A befektető ebben az esetben jelentős osztalék nyereségre és a megszerzett cégtulajdonrészének a kiemelkedő akár többszörös értéknövekedésre számít.

(-) A befektető tisztában van vele, hogy egy különösen kockázatos befektetést vállalt, ahol mindössze a várt növekedés elmaradásával is jelentős veszteség éri. Mindemellett tisztában van vele, hogy a piaci körülmények megváltozásával, a megszerzett cégtulajdon elértéktelenedésével további akár teljes veszteség is érheti.

Amennyiben az Ön cége – általunk akár fel is vállalható – Startup-Potenciállal bír, azaz kiemelkedő növekedési lehetőséget hordoz magában, készek vagyunk felvállalni nem csak magát a fejlesztést, de az ennek megfelelő befektetői tőke bevonását is.

Ennek érdekében egy részletes növekedési tervet és egy azt megvalósító stratégiát készítünk, melyet akár személyesen is felvállalva, de mindenképpen be is mutatunk a lehetséges befektetőknek. Gyakorlatilag készítünk egy igen meggyőző STARTUP BEMUTATÓT a cégéről és a cégében tervezett fejlesztésről.

Ha esetleg azt kérdezi, tudjuk-e hogyan lehet kisbefektetői tőkét bevonni egy startupba, a válaszom a következő…

Nekem magamnak néhány további munkatársammal egyetemben a tőkebevonás területén 2.5+ milliárd forintnyi befektetői tőke, 1500+ kisbefektető megnyerése szintjén van személyes tapasztalatom.

Egészen pontosan ez a befektetői tömeg az általam fejlesztett marketing és értékesítési rendszeren keresztül érkezett, és annak a csapatnak a munkájával lett lezárva, akikkel az Ön cége finanszírozásán is dolgozni fogunk.

Eddig egészen pontosan 7 startup átlagosan 200-300 Millió Forinttal történő finanszírozásán vagyok túl, ahol a sikerráta 100% azaz mind a hét megkezdett projekt finanszírozása sikeres volt.

Mindeközben megoldásunk van az apróbetűs részben meghúzódó problémákra is.

Az apróbetűs rész tudniillik az, hogy a tőkebevonás egy professzionális és költséges marketing és értékesítési rendszer kiépítésével történt, mégpedig igen jelentős hirdetési keret megmozgatása mellett.

A befektetési lehetőséget magát és az egyes startupokat bemutató reklámfilmek forgatásától, a professzionális adatbázismarketing minden regiszterének meghúzásán át, egészen a befektetési rendezvények szervezéséig, az eddig elért eredmények hír videókon keresztül való kommunikációjáig és az intenzív üzletkötői támogatásig minden részét képezte a rendszernek. 

Ennek a költsége megközelíti azt az összeget amit egy kisvállalkozásba egyáltalán bevonni érdemes, azaz néhány százmilliós tőkebevonás alatt egyszerűen nem éri meg.

Az általunk már kiépített rendszer azonban képes olyan alacsonyan tartani a költséget, hogy tőkebevonás kisebb összegek mellet is megéri.

Lépések

Mi a teendő ha érdekli a TÖKEBEVONÁS lehetősége és pontosan mire is számíthat tőlünk?

1

A lehetőségek DÍJMENTES felmérése

1) Az érdeklődését jelezve elsőnek kérjük regisztráljon.
2) Töltse ki a regisztrációt követően megkapott “Cégdiagnosztika” kérdőívünket, amely segítségével egy több százezer forint értékű analízist készítünk a vállalkozásáról mégpedig DÍJMENTESEN. Ezt az analízist a megállapodásunktól függetlenül, írásban és szóban is megkapja.
3) Amennyiben a diagnosztika alapján a cégében van fel nem szabadított növekedési potenciál, sort kerítünk egy telefonos egyeztetésre – ha úgy tetszik konzultációra – ahol egyrészt megismerkedhetünk, másrészt szívesen választ kapnánk néhány további kérdésünkre is. Ennek a beszélgetésnek a során felvázolnánk a rendelkezésünkre álló adatok alapján összeállított, vázlatos fejlesztési tervünket is.
4) Amennyiben ezt a beszélgetést követően Ön is és mi is nyitottak vagyunk az együttműködésre, részletes tájékoztatást adunk egymásnak, egyrészt Ön a cégéről, másrészt mi a munkamódszerünkről, terveinkről és díjainkról.
5) A rendelkezésre bocsátott információk alapján először szóban megállapodunk, ahol a megállapodásunk három területre térhet ki:

  • Rendszerfejlesztés
  • Marketing és Értékesítés fejlesztés
  • Tőkebevonás a fejlesztések finanszírozására (Amennyiben önerőből szeretné fedezni a fejlesztés költségeit, ez a tétel kimarad.)

6) Következő lépésben szerződhetünk. A szerződés feltétele az önerő letétbe helyezése, mely összeg a tervezés és adott esetben a tőkebevonás költségeit fedezi. A költségek a letétbe helyezett összegből mindenkor a teljesítést követően rendes fizetési határidővel kerülnek kiegyenlítésre. Amennyiben önerőből kívánja fedezni a fejlesztést a sikerdíj letétbe helyezése is – legkésőbb a szerződéskötéskor – önerőből kell megtörténjen.

2

Tőkebevonás

7) Elkészítjük a rendszer fejlesztési tervet
8) Elkészítjük a marketing és értékesítés fejlesztési tervet
9) Amennyiben a tőkebevonás lehetőségével is élni kíván, elkészítjük azt a fejlesztési tervet amely alapján az Ön cégébe történő befektetés egy kimagasló nyereséggel kecsegtető lehetőséggé válik. Valójában azt mondjuk, hogy a cége jelenleg ezt meg ezt tudja, és az alábbi fejlesztések eredményeként ennek a hányszorosát lesz képes várhatóan teljesíteni. Ennek megfelelően a befektetett összeg megfelelő hányadának az itt előre meghatározott célokra kell fordítania. Értenie kell, hogy a befektetői kedv a mi szakmaiságunk és jelenlétünk miatt lesz nagyobb, illetve hogy bizonyos értelemben a saját nevünket kockáztatjuk.
10) Meghirdetjük a cégébe történő befektetés lehetőségét. Ez egy különösen fontos pont hisz számos cég ajánl befektetési lehetőséget amivel egyáltalán nem, vagy csak alacsony érték mellett élnek a befektetők.
11) Amint megvannak a befektetők, teljeskörűen menedzseljük a befektetés jogi és adminisztratív oldalát.

3

Fejlesztés és „Hogyan tovább?”

12) A befektetői tőke befolyásával elhatárolunk egy összeget, amely a későbbiekben az eredmény feltételek teljesülésével a sikerdíjunkat képezi.
13) A befolyt tőkéből, előre meghatározott munkadíjak mentén megkezdjük a kivitelezést.
14) A marketing és értékesítés fejlesztéssel párhuzamosan, az előre meghatározott munkadíjakkal megkezdjük a rendszerfejlesztést, amely alapvetően három szakaszból áll

  • Elméleti felkészítés
  • Tanácsadás, mentorálás
  • Konkrét menedzsment

15) A rendszerfejlesztéssel párhuzamosan, az előre meghatározott munkadíjakkal megkezdjük a marketing és értékesítés fejlesztést, amely két szinten valósulhat meg:

  • Évtizedes tapasztalattal bíró top szakembergárda valósítja meg a fejlesztést, konzultációs és menedzsment támogatással. (Ez a költségesebb, minőségibb megoldás.)
  • Általunk kiképzett, felvett vagy tőlünk bérelt alkalmazottak valósítják meg a fejlesztést konzultációs és menedzsment támogatással.

16) A kívánt eredmények határidőre való teljesítésével a zárolt sikerdíj átutalásra kerül.
17) A határidő túllépésének illetve az eredmények elmaradásának mértékében részben vagy egészben elveszítjük a sikerdíjunkat, mely ennek megfelelően felszabadul és Ön által szabadon elkölthetővé válik.
18) A kívánt eredmények elérésével vagy kivonulunk a cégéből, vagy egy újabb megállapodás keretében további fenntartó támogatást, illetve igény szerint további, akár folyamatos fejlesztéseket végzünk.

Profi

31

…év tapasztalat

1991 óta professzionális marketing világában

A Marketing Megoldások 1999 óta segít kis- és középvállalkozásokat tanácsadással, világszínvonalú marketing szemlélet és módszertan, tanításával és kivitelezésével.

Kapcsolat

info@marketingmegoldasok.hu
+36 20 915 2977

Startup Marketing Bt.
2030 Érd Ciklámen u. 2/B
ASz: 26751940113

ASZF